Közélet

Online és ár/érték-bajnok – így változtak meg a magyar vásárlási szokások 2024-re

A fizikai boltok helyett hódít az online tér, presztízsmárkák helyett pedig az ár dominál.

Az IT piac helyzete az egyik legfontosabb tényező a jelenlegi vásárlási trendek kiismerésében. A koronavírus-járvány által kikényszerített lezárások, home office és távoktatás hatására pár évvel ezelőtt hatalmas fellendülésnek lehettünk tanúi ebben a szegmensben, ám ez a fokozott tempó mostanra úgy tűnik, kifújt. Az újfajta gazdasági helyzethez pedig a hazai IT cégek legjelentősebb szereplői más és más stratégiával reagálnak. A BestByte például a nehézségek ellenére is dinamikusan növekszik, sőt, a siker kulcsát az online webshopok mellett a folyamatosan fejlődő és minden körülmények közt megbízható hagyományos boltok megőrzésében látja.

A kényelem önmagában nem elég, a cél a bizalom és a vásárlói élmény

Az internetes kiskereskedelem robbanásszerű fejlődése alapjaiban változtatja meg a vásárlási szokásokat. Az emberek egyre inkább az interneten kutatják fel és vásárolják meg a kiszemelt termékeket, így az üzletláncoknak is alaposan meg kell fontolniuk a fizikai boltok nyitását és fenntartását. Ugyanakkor ezalatt a kihívásokkal teli időszakban is akadnak olyan vállalkozások, mint a BestByte, akik még mindig fontosnak tartják a hagyományos áruházaik üzemeltetését, melyekre fejlesztésére továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek.

A BestByte mindig a dolgozói és vásárlói érdekeket tartja szem előtt, ezért továbbra is elkötelezett az üzletei nyitvatartása mellett. Bár a fizikai boltok fenntartása jelentős költségekkel jár, folyamatos fejlesztéseket igényel, cégünk mégis fontosnak tartja a vásárlói élmény megteremtését, amihez többek között a széles áruválaszték, a termékek kipróbálási lehetősége, a szakértői tanácsadás és az ingyenes parkolás is hozzájárul – nyilatkozta Tóth Zoltán, a BestByte Kft. ügyvezető igazgatója.

A BestByte példája tökéletesen rámutat arra, hogy bár az online vásárlás térnyerése egyre jelentősebb, a fizikai boltoknak még mindig megvan a helyük a piacon. A dinamikusan növekvő internetes kereskedelem miatt természetes, hogy a vásárlók is inkább az online platformok felé fordulnak, hogy kényelmesen és gyorsan hozzájussanak a termékekhez. Ezzel párhuzamosan viszont egyre inkább felértékelődik a bizalom és a vásárlói élmény szerepe, hiszen az ügyfelek továbbra is értékelik, ha egy chatelésre betanított gép helyett hús-vér szakértőkhöz fordulhatnak kérdéseikkel és ha a termékekről kézzelfogható tapasztalatokat szerezhetnek vásárlás előtt.

A mára már 21 üzlettel és 4 webáruházzal rendelkező üzletlánc továbbra is hisz a személyes értékesítés erejében, ezért nagy gondot fordít arra, hogy áruházaiban kiemelkedő kiszolgálással és színvonalas szolgáltatásokkal találkozzanak a vásárlók, és később örömmel térjenek vissza az üzletekbe. Az elmúlt években pedig nem csak a vásárlókkal való személyes kapcsolatot őrizték meg sikeresen, hanem a több száz dolgozót is, akik szintén számíthatnak a cég stabilitására és hosszútávú jövőjére mind a budapesti, mind a vidéki áruházakban.

Presztízsmárka helyett költséghatékonyság

Az IT piac korábbi fellendülésének és 2022-ben a Személyi Jövedelemadó (SZJA) visszatérítési lehetőségének köszönhetően a vásárlók egyre gyakrabban keresték a közismertebb és drágább márkákat, az ’A’ brandeket, ám 2024-ben már teljesen megváltozott a helyzet. Idén az alacsonyabb árkategóriájú termékek kerültek a vásárlók fókuszába. Ehhez a megváltozott helyzethez pedig a BestByte kiválóan alkalmazkodott a rengeteg sajátmárkás termékkel, amelyek a barátságosabb ársávokban is garantálják a minőséget és megbízhatóságot.

Miközben már jelenleg is rengeteg sajátmárkás termékkel rendelkezik a vállalat, – többek közt szórakoztató elektronika, gaming eszközök, fitness berendezések, világítástechnika, irodai termékek és IT eszközök terén – a termékportfólió kiterjesztésével is igyekeznek reagálni az aktuális piaci igényekre. A fogyasztók egyre inkább az árérzékenységet részesítik előnyben, ezért a BestByte sajátmárkás termékeinek széles skálája ideális választást nyújt azoknak, akik számára az ár/érték arány az elsődleges szempont. Ezzel a stratégiával pedig a vállalat nem csak a versenyképességét tudja megőrizni, hanem a továbbiakban is képes lesz a hazai piac egy megkerülhetetlen, sziklaszilárd és stabil szereplőjeként működni, ahol nem csak a minőség és az ár, hanem a vásárlók és a dolgozók megbecsülése is számít.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik