Az automaták által elnyelt pénzt vagy a ki nem adott visszajárót a BKK szerencsére zokszó nélkül visszafizeti, ez jó. Az viszont kevésbé, hogy erre minden egyes alkalommal hetekig kell várni. Egy pár száz forintos vonaljegy esetében ez nem para, de egy havi bérlet 9500 forint, és ez az összeg a legtöbb háztartásban már tétel.
Ezúttal Gábor lett könnyebb egy tízezressel, aki a BKK-nak írt levelét velünk is megosztotta.
Mint minden alkalommal, amikor lejár a bérletem, azt pedig szeretném megújítani, elmentem a Fehérvári út és a Bocskai út sarkán lévő két felszíni automatához.
Mivel az adatok beütése után egyik sem fogadott el készpénzt, nálam pedig csak az volt, nem adtam fel a küzdelmet, leballagtam szépen az Újbuda-központ metróállomás két további gépezetéhez, amelyek közül az első végre felajánlotta a készpénzes fizetési módot, így az igényelt 9500 forintos bérletért egy tízezressel fizettem. Azután a folyamat megszakadt, a bankjegyet pedig nem adta vissza az automata.
Ezt követően jeleztem a beépített telefonon keresztül ügyintézőjüknek, hogy mi történt, valamint megkérdeztem, hogy milyen lehetőségeim vannak a továbbiakban az összeg visszaszerzésének és további utazásomnak apropóján. A válasz azonban eléggé meglepett, miszerint négy hét (!) múlva bemehetek a hetedik kerületbe személyesen, vagy megvárhatom a hat hét (!) múlva esedékes visszautalást, jelenleg pedig úgy oldhatom meg az utazást, ahogy saját erőből tudom.
Ez 2015-ben (lassan 2016-ban) elfogadhatatlan. Értem én, hogy könnyebb és szórakoztatóbb az embereket megbüntetni, meg ellenőrökkel telerakni minden járatot, míg az ügyfél már nem különösebben számít, de azért na! Ha én vagyok a károsult fél, akkor illene nemcsak elnézést kérni, hanem mindent megtenni azért, hogy a számomra igencsak kedvezőtlen helyzet kicsit korrektebbül oldódjon meg.
Emlékeztetném önöket arra is, hogy a BKK egy szolgáltatást nyújt, én pedig azért fizetek, nem adományozok. Mint szolgáltató, kötelességük megtéríteni a technikai hibákból fakadó veszteséget, aminek végül is eleget is tesznek – több mint egy hónap után, ráadásul ha hamarabb szeretnék pontot tenni az ügy végére, akkor én menjek a város másik végébe.
A kérdésem az, hogy mit tesznek az ügy érdekében ennyi ideig? Mert jelen állás szerint bár én a szolgáltatást vettem volna meg, még február elején is mínusz tízezer lesz a kasszámban, míg önök forgatják a pénzem. Értem én, hogy technikai hiba előfordulhat, de a gépeiket ellenőrizni és frissíteni, javítani is kell, nem csak úgy kihelyezni ide-oda. Mert láthatóan ez nem történt meg, ha reggel, munkába menet három automatánál is ezt tapasztaltam, egy elég forgalmas helyszínen.
Az meg már hagyján, hogy emiatt elkéstem a munkahelyemről, illetve további köröket tehettem meg és újra fizetnem kellett a szolgáltatásukért.
Bár az utóbbi sok-sok évben mindent megtettek azért, hogy minden jóérzésű ember a lakosság egy jelentős részéhez hasonlóan inkább blicceljen, fáradozásaikat ezzel kapcsolatban értékelem, mégis, felelősségteljes állampolgárként továbbra is megdolgozott pénzemből venném meg a bérletet, hogy nyugodtan tudjak aludni, ehhez pedig csak annyi segítséget kérnék maguktól, hogy a munkájukat rendesen végezzék el, a károsult felekkel pedig úgy bánjanak, ahogy azt szeretnék, hogy a saját ügyüket is intézzék.
Emellett egyébként köszönettel tartozom kollégájuknak, S. Z.-nek (az olvasónknak segítő ügyfélszolgálati munkatárs; az eredeti levélben a teljes neve szerepel), aki minden tőle telhetőt megtett és segített, amiben tudott. Az már nem rajta múlt, hogy a cégvezetés vélhetőleg mindenben köti a kezét, így tényleges problémamegoldásra nem jogosult.