Regionális növekedés – ez lebegett Karsai Béla szeme előtt, amikor belevágott a Pannonplast-részvények vásárlásába 2001 őszén. Úgy vélte: cége, a Karsai Holding, illetve a Pannonplast csak akkor tudják a jövőben felvenni a versenyt nemzetközi szinten, ha összefognak, s – kapacitásaikat optimalizálva – partnerként jelennek meg bizonyos piacokon.
Karsainak nem a Pannonplast-ügylet volt az első felvásárlási akciója. Az eredetileg építészmérnöki diplomával rendelkező vállalkozó műanyagipari karrierjét fröccsöntő kisiparosként kezdte 1988-ban. Első munkája még Zsiguli sebváltó gombok gyártása volt, jövőjét azonban a szintén akkor induló Pharmavittól elnyert megbízás alapozta meg: a gyógyszercég csomagoló dobozait kezdte el gyártani. Az ebből befolyt pénzt folyamatosan a termelés korszerűsítésébe, továbbá korábbi szövetkezeti tulajdonú, illetve MRP keretében privatizált üzemek megvásárlásába fektette.
A rendkívül kitartó Karsai Béla 1997 és 2000 között cégfelvásárlásokkal 11 vállalatból álló, mára közel 10 milliárdos árbevételt elérő cégcsoportot épített ki. Ma a székesfehérvári Karsai Holding Budapesten, Veresegyházán, Tatán, Debrecenben, Orosházán, Kiskunfélegyházán valamint Romániában bír többségi tulajdonú leányvállalattal. A cégfelvásárlások mellett külföldi partnerek részvételével is alakítottak leánycégeket. Termékeik zöme gyógyszeripari, kozmetikai és élelmiszer-ipari csomagolóanyag, de tavaly megjelentek az ipari műanyagok piacán is.
A Pannonplast-ügylet nem bizonyult igazán sikeresnek Karsai számára, mert a megszerzett pakett kevés volt ahhoz, hogy elképzeléseit a menedzsmenttel elfogadtassa. Ráadásul a cég közgyűlésén sem tudta elegendő részvényes támogatását megnyerni. A vállalkozó azonban továbbra sem tett le arról, hogy az iparágon belül olyan összefogást alakítson ki, amely nemzetközi szinten is növeli a versenyképességet.