A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést.
- A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik,
- a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban – derül ki aProfession.hu legújabb elemzéséből.
Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (21 százalékkal több) és a fizikai munkánál (15 százalékal több) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.
Az állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik. Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A Profession.hu szakemberei a hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de szerintük a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.
„Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek rá, hanem egy olyan szövegre, ami – csakúgy, mint egy terméket – vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének, javasolja Tüzes Imre, a portál üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.
Tisztában vagyunk azzal, hogy a fizetések nyilvánosságra hozása bérfeszültséget jelenthet rövid távon egy-egy cégnél, de hosszú távon valódi előnyt hoz, ha egy hirdető megfelel az álláskeresők elvárásainak
–tette hozzá.
Kiemelt kép: Thinkstock