A napokban többször is foglalkoztunk vele, hogy a károsultak hiába mennek a Quaestor-irodákba, hiába próbálták intézni a kártalanítással kapcsolatos egyenlegegyeztetést, számos és egyre több irodát zárva találtak.
Legutóbbi csütörtöki cikkünk címe nagyon felzaklatta a cég szegedi irodájának vezetőjét. Orlovszki Csilla meg is keresett minket, hogy elmondja, senkinek nem intettek be, és nem hagyták cserben az ügyfeleket. Sőt. Erejükön felül próbálnak helytállni, hogy az egyeztetések haladjanak.
A dolgozókon nem múlott
Hozzátette, számos iroda igenis nyitva volt és foglalkozott az ügyfelekkel pl. Kaposvár, Székesfehérvár, Pécs, Győr, Eger, Miskolc, Veszprém, Nyíregyháza, Debrecen, és a fővárosi Károly körúti fiók is. (Utóbbiról szintén csütörtökön írtuk, hogy megrohanták az ügyfelek.)
Az irodavezető úgy tudja egyébként, hogy a Duna Plázában lévő irodát azért zárták be, mert a Quaestor a bérleti díjjal el volt maradva, a Mammutban lévőt pedig azért, mert a villanyszámla nem volt kifizetve. Vagyis nem azért, mintha a dolgozók nem akarnák kiszolgálni az ügyfeleket.
Kitartottak a süllyedő hajón
Azt is elmondta, hogy milyen körülmények között dolgoznak. Munkaidőn túl is, 50 napja fizetés nélkül, óriási stresszben és hajtásban. Orlovszki Csilla szerint elvileg a felügyeleti biztos ígérete alapján április 10-én meg kellett volna kapniuk a bérüket, de ez elmaradt. (A fizetésekre rá is kérdeztünk az illetékeseknél – amint lesz válasz, közöljük.)
A dolgozók közül egyébként sokan nem is bírták a nagy terhelést és idegösszeomlást kaptak – ecsetelte, mi van a „végeken”, ahogy ő nevezte saját magukat.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
Nyitott és zárt ajtók mögött is dolgoztak
A szegedi irodában például 8 fős a létszám, közülük hatan betegedtek le, így mindössze ketten maradtak, hogy kiszolgálják az ügyfeleket és csinálják az egyeztetéseket. Háromnegyed kilenctől egyig nyitva voltak (hétfőn csak azért nem nyitottak ki, mert féltek, a hétvégi vérrel festős flahmob után).
Utána pedig folytatták a munkát zárt ajtók mögött, hívták telefonon az ügyfeleket, e-mailek százait küldték ki, faxoltak, nyomtattak (ehhez ha kellett saját pénzükön vettek nyomtatópatront). De mint hangsúlyozta, nem hagyták ott a süllyedő hajót.
Nem bűnözők csak dolgozók
Ahogy Orlovszki Csilla fogalmazott, pont azért csinálják mindezt, hogy ne hagyják cserben az ügyfeleket. Meg azért, hogy tudjanak majd tükörbe nézni.
Mint hozzátette, ők nem bűnözők, hanem Quaestor-dolgozók, és Quaestor-károsultak is egyben (akik nem mellesleg kimaradnak a kártalanításból).
Az ügyfelektől egyébként rengeteg bátorítást kaptak, hogy képesek legyenek kitartani – tette hozzá.
Nem is az irodáknak kellett volna intézniük?
Csütörtökön este új fejlemény volt, hogy leállították a Quaestor-irodákban a károsultak egyeztetését és eltörölték az erre előírt eredeti, április 20-áig szóló határidőt is.
A Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft. közleménye szerint ugyanis a Quaestor fiókokat a Quaestor-csoport meghatározó cége, a Quaestor Pénzügyi Tanácsadó Zrt. (QPT Zrt.) tartja fenn. Ezek az irodák pedig nem tartoznak a Quaestor Értékpapír-kereskedelmi és Befektetési Zrt.-nél tevékenykedő felügyeleti biztos irányítása alá. Ezt egyébként már korábban is megírták nekünk, de akkor még nem függesztették fel az irodákban az ügyintézést.
Az ügyfeleket ígéretük szerint mindemiatt hátrány nem éri, a teendőkről a felszámoló később tájékoztatja majd őket.