Gazdaság

Bajban a kínai akkugyárak

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

A kapacitásbővítő beruházásokat követően a kereslet csökkenésével párhuzamosan túlkínálat alakult ki a kínai akkumulátorgyártásban, ami termeléscsökkentésekhez és leépítésekhez vezetett – írja a The Business Times cikkére hivatkozva a Portfolio.hu.

Meglepetésszerű termeléscsökkentést, elbocsátást és bércsökkentést kezdett Kína harmadik legnagyobb akkumulátorgyártója, a CALB. A hírügynökség információi szerint a vállalat már a tavalyi év végén befagyasztotta a munkaerőfelvételt, a dolgozók száma mára a 8000 fős csúcshoz képest 1000 főre csökkent. A kapacitáscsökkentések annak fényében meglepőek, hogy 2022 első félévében az elektromos járművek megugró eladásai következtében az egész akkumulátorgyártó ágazat ellátási hiánytól szenvedett.

Más gyárak is visszafogták a termelést az ellátási láncok mentén, például Csangcsouban, az elektromos autó akkumulátorok kínai gyártási központjában, amely Kína éves gyártásának harmadát adja és olyan gyártók üzemeinek ad otthont, mint a CALB, a BYD és a SVOLT Energy Technology.

Az iparági lassulás oka a cikk szerint a kialakult túlkínálat volt. 2022 vége óta lassultak a járműeladások, így a kereslet és a kínálat között egyre nagyobb lett a szakadék. A kínai elektromos autó akkumulátor iparágban az eladások és a termelés aránya 132,7 százalékot tett ki 2022 első negyedévében – közölte a kínai elektromos jármű innovációs stratégiai szövetség (CAEV), hozzátéve, hogy ez a kínálat szűkösségét jelzi. A negyedik negyedévre azonban ez az arány 56,4 százalékra csökkent. Ebben az időszakban a gyártás közel 5 százalékkal nőtt hónapról hónapra, miközben az eladások havi 40 százalékkal estek vissza. Az akkugyártási nyersanyagok ára is visszaesett, négy hónap alatt a felére.

Az elektromos autók eladásai azóta zuhantak, hogy a kormányzati támogatás tavaly év végén lejárt Kínában, és a fogyasztók továbbra is csak óvatosan költekeznek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik