A fapados járatok – szemben a hagyományos, nemzeti légitársaságokkal – kedvezőbb jegyárakat biztosítanak az utazni vágyóknak. Puzsár József, a KBC Equitas elmezője a legfontosabb tényezőnek, amely az árképzés mögött meghúzódik, azt látja, hogy a fapados légitársaságok pusztán a jegyet értékesítik, amihez különdíj ellenében kiegészítő szolgáltatásokat lehet igénybe venni. Ezzel szemben a nemzeti légitársaságok már a beépítik a jegybe a szolgáltatásokat, így a fedélzeti ételt, italellátást, a nagyobb lábteret.
Ezen kívül számos más tényező is hat az árképzésre. Ilyen például, hogy az olcsóbb utazást kínáló légitársaságok a másodlagos reptereket használják, az adott város környékén, ami jóval kisebb költséggel jár számukra, így az utasok számára is.
A fapados társaságok, mint például a WizzAir, egy típusú repülőgépet használnak, jelesül az Airbus A320/A321-t. Ennek szintén költségkímélő hatása van, hiszen a gépparkját olcsóbban tudja fenntartani, szervizelni. Ezek a légitársaságok sokat használják a repülőgépeiket, nagyon sok időt töltenek a levegőben, ezzel is kihasználva a lehetőségeiket.
A legnagyobb költségtényező az olajár. Az utóbbi időben, az utasok szerencséjére, alacsony áron mozog az olaj, így a jegyárakban is megmutatkozik ez. Ez természetesen már nem kizárólag a fapados társaságok sajátja.