Gazdaság

H&M-botrány: nem mindenkinek szállították ki az olcsón megrendelt termékeket

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) hívta fel a figyelmet a következő visszásságra. A médiában jelentek meg a napokban azok a hírek, miszerint a H&M rövid ideig rendkívül olcsón, 90-190 forintos áron hirdette termékeit és a vásárlók kapva kaptak ezen az alkalmon.

Több bejegyzés szólt arról a közösségi oldalakon, hogy volt, akinek az árut ki is szállították, de volt, akinél erre már nem került sor és korábban visszaigazolt megrendelése törléséről kapott csak értesítést. Cserébe 15 százalékos levásárlási kedvezményt ígér a cég a következő vásárlásnál.

A FEOSZ szerint ezt nem lehet megtenni és a vállalkozásnak teljesítenie kell azokat az ügyleteket, amelyekben már ténylegesen visszaigazolta a termékeket az eredeti áron.

A fogyasztók által a közösségi oldalakon oly sokszor hivatkozott és kiposztolt, cég részéről adott korábbi írásos tájékoztatás szerint is: „Véglegesített rendelés esetében a csomag után fizetendő összeget, a visszaigazoló e-mailben feltüntetett végösszeg alapján kell kiegyenlíteni”.

A H&M így reagált

Az áruházlánc a hétvégén szintén a Facebookon azt írta, hogy az érintett rendelésekkel kapcsolatos problémát egy nem megfelelő árakat feltüntető fájl okozta a rendszerükben.

A problémát az uniós előírásoknak megfelelően technikai hibaként jelentették, és közlésük szerint mostanra meg is oldották.

Sajnos számos rendelést ezen rendszerhibák miatt (illetőleg az árukészletet érintő problémák miatt) nem tudtunk teljesíteni, ami miatt természetesen elnézést kérünk. Emellett azok a rendelések, amelyeket nem érintettek a fentebb említett hibák, kiszállításra kerülnek – tették hozzá.

Megismételték, hogy igyekeznek a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani, ezért minden vásárlójuknak, akiknek törölték a rendelését, 15 százaléknyi kedvezményt hagynak jóvá a következő online vásárlás alkalmával.

A FEOSZ szerint teljesíteni kell

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a H&M figyelmét, hogy teljesítenie kell a már véglegesített megrendeléseit az eredetileg vállalt áron.

Az elektronikus kereskedők kötelezettségeit nem csak jogszabály határozza meg. Pontosan az a lényege az online vásárlásnak, hogy ha a fogyasztó megbízik az interneten hirdető vállalkozásban és leadja megrendelését, a cég pedig írásban visszaigazolja azt, akkor ennek eleget is kell tennie. Ha ez pedig nem így történik, akkor az a fogyasztók digitális kereskedelembe és persze a cégbe vetett bizalmát ássa alá – szögezték le.

Az ügyben megkérdeztük a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot – válaszukat itt olvashatjátok.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik