Endrédy Istvánt választotta a MÁV Rt. elnökévé a posztot eddig betöltő Takácsy Gyula helyett a vasúttársaság igazgatósága. Az 51 éves Endrédy a Gödöllői Agrártudományi Egyetemen szerzett diplomát, majd a Műegyetem vegyészmérnöki karának környezetvédelmi szakát is elvégezte. Kinevezésekor a vízépítéssel és környezetvédelemmel foglalkozó Terraszer Kft. ügyvezetője volt.
A közlekedési tárca új koncepciót dolgoz ki a MÁV megújítására. Ennek lényeges eleme, hogy elhalasztják a pálya-, illetve vállalkozó vasút év végére tervezett szétválasztását, mert a miniszter túl kockázatosnak tartja, hogy ez a régióban elsőként Magyarországon valósuljon meg. A cég stratégiájában elsőbbséget élvez a pénzügyi viszonyok átláthatóvá tétele. A MÁV vegyes vállalatok alapításának lehetőségét tanulmányozza a szomszéd országok – elsőként Ausztria és Horvátország – vasúttársaságaival. Az idén 19 felújított kocsit állít elővárosi forgalomba, a rekonstrukció több mint egymilliárd forintba kerül, és 50 darab 5-6 éves emeletes elővárosi kocsi vásárlását is szerepel a tervekben.
Tombor Sándor, a közlekedési tárca közigazgatási államtitkára szerint a MÁV reformjának felgyorsítása érdekében további személyi változtatások szükségesek a vasúttársaság igazgatóságában. Az államtitkár úgy nyilatkozott, a tulajdonosi jogokat gyakorló szakminisztérium vezetője egy általános vezérigazgató-helyettesi posztot kíván létrehozni a MÁV-nál. A cég egyébként az elmúlt esztendőt 14,3 milliárd forint veszteséggel zárta. A vasúttársaság saját tőkéje 1999. december 31-én 455 milliárd forint volt.
Egyes, hivatalosan meg nem erősített – sőt, Nógrádi László által egyenesen cáfolt – hírek szerint a miniszter fejcseréket tervez a Malévnál és a Postánál is. –