A koronavírus terjedésével párhuzamosan egyelőre a betegséggel kapcsolatos álhírek és hülyeségek online burjánzásának is lehetetlen megálljt parancsolni.
Tegnapi cikkünkben már jeleztük, hogy a közösségi oldalakon – igen sajnálatos módon – nem kevesen nyomnak a megosztás gombra olyan „hírek” olvasása után, amik szerint a koronavírust Bill Gates szabadította az emberiségre, vagy hogy a betegség nem más, mint egy laboratóriumban készült biofegyver a népesség ellenőrzésére.
Az persze érthető, hogy amikor az emberek félnek, megpróbálják az internetről kikeresni a pánikot kiváltó aktuális betegségről a legfontosabb információkat. A GoogleTrends jelezte is Twitter oldalán, hogy az előző héthez képest több mint ezer százalékkal növekedett a koronavírus tüneteivel kapcsolatos keresések aránya. Hogyan előzzük meg a betegséget? Hogyan terjed? Ilyen és hasonló kérdésekkel bombázza mostanában a világ a Google-t.
És bizony a keresések alakulását megfigyelő szakemberek azt is észrevették, hogy sokszorosára növekedett a keresések száma a
címszavakra. Nehéz ilyenkor bármit mondani. A keresések komoly növekedését mérték Észak-Amerikában, Nyugat-Európában, Ausztráliában, Indiában, Indonéziában, Japánban és Új-Zélandon egyaránt. Mexikóban – ahol gyártják az említett alkoholos italt – nem jellemző, hogy összefüggésbe hozták volna a sört a vírussal.
A kettő között – ugye mondani sem kell – az egyetlen hasonlóság a nevük (a vírus a nevét elektronmikroszkópos képe alapján kapta, melyen a burokba ágyazott fehérjetüskék a Nap koronájához hasonlóan kitüremkednek a felszínből). Érdekesség, hogy a mexikói sör jóval régebb óta van a köztudatban: a Coronát 1925 óta gyártják, az első koronavírusokat pedig az 1960-as években izolálták megfázásban szenvedő betegek orrüregéből.
Ugyanitt jelezzük, hogy a Korona kockacukornak sincs köze a Kínából indult fertőző betegséghez.