Támogatási szerződést kötött az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciumával a gödöllői és a csömöri (H8-as és H9-es) HÉV-vonal teljes felújításának, illetve a 2-es metróval való összekötésének tervezésére, előkészítésére – írja az MTI. Minderre a kormány 4,6 milliárd forint uniós forrást biztosít.
Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára a csütörtöki, budapesti aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón a közlekedésfejlesztést az agglomerációs térség egyik legfontosabb kérdésének nevezte.
„A kormány átvállalta a programot, és a mostani aláírással megteszi az első komolyabb lépést a vasútvonal fejlesztéséhez, ami az alapja lehet annak, hogy végre új vasúton, új pályán, új állomások mentén, új járművekkel lehet majd utazni ezen a vonalon” – fejtegette az államtitkár.
A közlekedésfejlesztési beruházás jelentőségét azzal indokolta, hogy a térségben az elmúlt 20 évben 28 százalékkal növekedett a népesség és 70 százalékkal emelkedett a gépjárművek száma, ami azt jelenti, hogy ezen emberek többsége autóval jár be Budapestre. Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója kiemelte, hogy a gödöllői HÉV-vonalon 1941 óta nem volt érdemben infrastruktúrafelújítás, és a biztosítóberendezés is azt a kort idézi, amikor nem a jobb oldali közlekedés volt honos a vasúton, illetve Magyarországon.
A 2-es metróval való integráció, az átszállás nélküli összeköttetés megteremtése a kisebb feladat. A tervek szerint a piros metró szerelvényei közül minden második kimenne Rákosfalváig, minden második pedig tovább menne Cinkotáig, és ebből minden második menne Gödöllő és Csömör felé. Az első metróállomás közvetlenül az M0-s körgyűrű mellett is létrejöhet, így az autót a kistarcsai kórház melletti P+R parkolóban hagyva átszállás nélkül lehet majd a belvárosig utazni.