Belföld
Fotó: Vadnai Szabolcs/24.hu

Magyar Nemzet-eladás: megtudtuk, mekkora összeget kellene fizetnie Ungárnak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2018. 04. 13. 17:31

Korábban a témában:

Információink szerint 1,5 milliárd forintos vételárat jelöltek meg Simicska Lajos, a héten bezárt Magyar Nemzet és mno.hu tulajdonosának emberei Ungár Péternek, az LMP elnökségi tagjának, a Figyelőt is tulajdonló Schmidt Mária kormánybiztos fiának, aki vételi ajánlatot tett a lapra.

Ez alatt az összeg alatt Simicska állítólag nem adná Ungárnak az 1938 óta tartó működését szerdán befejező napilapot, a Magyar Nemzetet és az mno.hu-t. A másik vevőjelölt, Milkovics Pál pénteken azt nyilatkozta, hogy eláll vételi ajánlatától, mivel nem kapott választ Simicskáéktól, a harmadik cég, amelyről hallani lehetett, a Brit Media Kft. pedig nem is érdeklődik a Magyar Nemzet iránt.

Ki ad egy veszteséges lapért ennyit?

Az állítólagosan megjelölt vételár meglehetősen borsosnak tűnik annak fényében, hogy a lap jelentős veszteséggel működött az utóbbi időben (762 millió forint veszteséget könyvelt el tavalyelőtt a Magyar Nemzet), vagyis fenntartása is költséges lenne, még akkor is, ha racionalizálással lejjebb vinnék ezt az összeget. De állami hirdetési bevételei már évek óta nincsenek a lapnak, előfizetőinek és vásárlóinak együttes száma pedig a 2015-ös G-nap (Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska több évtizeden át tartó barátságának  széthullása) óta körülbelül a harmadára, 13 ezerre esett vissza, a többi között amiatt, hogy az intézményi előfizetők (minisztériumok, más állami cégek), valamint a masszívan fideszes érzelmű olvasók lemondták a lapot az újrahangolás után.

Üzletileg fenntartani akkor érheti meg a Magyar Nemzetet, ha ígéret van rá, hogy rengeteg kormányzati hirdetés lesz benne. Nem csoda, ha a vételár 1,5 milliárdos nagyságrendjét hallva többen is úgy tartják, Simicska, illetve emberei valójában csak játszanak Ungár Péterrel, a nagyvállalkozó sem gondolhatja komolyan ezt az összeget egy veszteséges lapért. A túlárazási játék oka pedig az lehet, hogy a Fidesszel szembe fordult egykori Fidesz-pártpénztárnok nagyon tart attól, hogy a lapja akár most, akár bármikor máskor ismét Orbán Viktor közelébe kerülhet, ezért igyekszik olyan magasra srófolni az árat, hogy az ügylet ne jöhessen létre. Ráadásul Ungár vételi pozícióját gyengíti, hogy édesanyja, Schmidt Mária (és Ungár) lapja tegnap a törvényesség határait feszegetve a kormány ellenségeiről, Soros állítólagos „zsoldosairól” közölt listát, amelyre egy évek óta halott személy, egyetemi tanár, tényfeltáró újságírók, sőt még az első Orbán-kormány gazdasági minisztere, a könnyeivel küszködve nyilatkozó Chikán Attila professzor, a Corvinus Egyetem rektora is rákerült.

Ungár Péter nem tagadta, hogy ekkora az összeg, de nem is erősítette meg

Puskár Anett, Simicska Lajos Közgépének szóvivője megkeresésünkre azt közölte, nem kívánnak a tulajdonosváltással kapcsolatban terjedő információkról nyilatkozni. Ungár Pétert is felhívtuk, a vételárra vonatkozó információt azonban nem cáfolta, igaz, nem is erősítette meg.

Mély tisztelettel szeretném jelezni, hogy mint azt korábban, a tárgyalások kezdetén elmondtam, a tárgyalások lezárultáig nem nyilatkozom a Magyar Nemzetről, kérem, hogy ezt tartsák tiszteletben.

– mondta a telefonban Ungár arra, hogy valóban másfél milliárdot kellene-e fizetnie. Ezután még rákérdeztünk, hogy a nyilatkozatstop a Heti Válaszra is vonatkozik-e (ezt egyes feltételezések szerint állítólag összevonnák a Figyelővel), mire azt mondta, „igen, az egész Simicska-portfólióra vonatkozik, hogy nem szeretnék róla nyilatkozni, folyamatban lévő ügy lévén”.

Arra, hogy mikorra számít fejleményre a tárgyalások kapcsán, Ungár azt mondta, ez egy-két hét még.

Ezután még tettünk egy kósza kísérletet arra, hogy ha nem is erősíti meg az összeg nagyságrendjét, de úgy általában véve egy másfél milliárdos ajánlat még elfogadható lenne-e, mire Ungár megismételte, hogy nem nyilatkozik. „Egy folyó tárgyalásnál ezt azért meg lehet érteni, hogy egyik fél sem mond erről semmit a médiában. Ez nem így működik” – tette hozzá.

Ezután a Figyelőben megjelent listáról, például arról, hogy ez nem gyengítette-e tárgyalási pozícióit Simicskával, szerettünk volna kérdezni, mire Ungár azt mondta, nagyon szívesen válaszol, de csak írásban. A kérdéseket időközben elküldtük, várjuk a válaszokat.

the_budapest_beacon
Megszűnik a Budapest Beacon
Négy és fél évnyi működést követően döntött a magyar és angol nyelven működő hírportál bezárása mellett a tulajdonos. A cég másik terméke, a vidékre fókuszáló Abcúg továbbműködik. A tulajdonos keményen bírálja Orbánt és az EU-t.
Szalay Dániel korábbi cikkei

Kiemelt kép: Vadnai Szabolcs / 24.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.