Ne kezdjenek bele a Honvédelmi Intézkedési Terv legyártásába – erre biztat minden intézményvezetőt a Civil Közoktatási Platform.
A Tanítanék Mozgalom és ötven oktatási szakmai szervezet, szakszervezet által létrehozott platform szerdai körlevele szerint a kormányzat által kitalált iskolai terrorelhárítási terv ötlete „több sebből vérzik”, ezért a tanárok feladata, hogy fenntartásaikat jelezzék a tankerületnek, a fenntartónak, az OH-nak és a minisztériumnak.
A CKP szerint nem az a baj, hogy katasztrófahelyzet vagy terrorcselekmény esetére készül intézkedési terv annak érdekében, hogy mindenki tudja, mi a teendője, hanem az, hogy a helyzettel egyáltalán nem arányos mértékű feladatot róttak ki emiatt az iskolákra.
Az oktatási intézmények SZMSZ-ének rendkívüli eseményekre, katasztrófa-, tűz- és bombafenyegetettségre vonatkozó fejezete általában 1-2 oldalas. Ezzel szemben a megkövetelt honvédelmi intézkedési terv tervezetmintája 34 oldal.
A veszély ilyen mértékű eltúlzása a köznyugalom megzavarására is alkalmas, mesterségesen felkorbácsolja az indulatokat, a polgárok széles körében szorongást és nyugtalanságot kelthet
– állítja a CKP, hozzátéve, hogy egyébként sem a pedagógiai végzettségű igazgatók feladata, hogy meghatározzák, mi a teendőjük háború vagy terrorcselekmények idején: vannak erre megfelelő szakemberek, ahogy a tűzvédelmi szabályzatokat is erre szakosodott cégek készítik.
December 30-án derült ki, hogy fél évet kaptak a magyarországi óvodák és iskolák, hogy elkészítsék saját Honvédelmi Intézkedési Tervüket. Az új kötelezettségről az Emberi Erőforrások Minisztériuma értesítette az igazgatókat.