Most már kiviteli tervekre írták ki a tendereket, és így
valós vagy vélt árfelhajtó kockázatokat nem árazhatnak be az ajánlattevők, mint az engedélyezési terveknél
– mutatott rá a főpolgármester.
Szerinte nagyon sokat fog mondani az, hogy amikor a pályázók kérdéseket tehetnek fel a tenderekkel kapcsolatban, mennyi és milyen kérdés érkezik majd. Ha 15-30 értelmes kérdés lesz, akkor “nem kell időhúzást feltételezni” – mondta Tarlós István.
Túk drága ajánlatok érkeztek, nahát
Megjegyezte, legutóbb azért nem lehetett dönteni a tenderek kérdésében, mert a kormánnyal kötött támogatási szerződésben meghatározott felső limitet a beérkezett ajánlatok 34 milliárd forinttal túllépték.
A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy ez nem ismétlődik meg, és “május-júniusban de facto az infrastruktúrafelújítás is megkezdődhet”.
Tarlós István kitért arra is, a 3-as metró életveszélyességéről szóló állítások a szakvélemények szerint nélkülözik az igazságot. Az ezzel való riogatás több mint lelkiismeretlenség – tette hozzá.