Neelie Kroes hétfőn arról írt, hogy a demokratikus tradíciók és a szabad társadalom fennmaradását Magyarországon a reklámadó is fenyegeti és közös európai fellépésre van szükség a demokrácia értékeinek megőrzésére.
Gulyás Gergely közleményben válaszolt az írásra. A képviselő egyetért Neelie Kroes-szal abbabm higy a szabad és sokszínű média a szabad társadalom alapköve és úgy látja, hogy a magyar média is szabad és sokszínű, ahogy a magyar társadalom is szabad.
Többéves vita volt a reklámadóról?
A reklámadót Gulyás szerint hosszú, többéves vita után vezették be. Továbbra is úgy látja, hogy minden gazdasági szereplőnek ki kell vennie részét a „kölcsönös teherviselésből”, azoknak is, akik korábban extraprofitot termeltek.
Gulyás szerint csekély mértékben terheli a politikai véleményformálásban meghatározó szerepet betöltő sajtót a reklámadó. Az RTL viszont az adó bevezetéséig nem foglalkozott kiemelten politikai kérdésekkel. A parlamenti alelnök szerint az RTL egyoldalúan rágalmazza a kormányt és a kormánypárti politikusokat.
Gulyás arról is szót ejt közleményében, hogy a politikai reklámok korlátozását az indokolja, hogy ne jussanak előnyhöz azok a pártok, amelyeknek nagyobb anyagi erőforrásaik vannak.
Gulyás a választópolgárok nevében utasít el
Kroes hétfői blogbejegyzése emlékeztetett arra, hogy az Origo főszerkesztőjét politikai nyomásra válthatták le. Gulyás szerint erre még senki nem mutatott fel bizonyítékot. Az újságírói öncenzúra felvetését pedig értelmezhetetlennek tartja, azt írja, rengeteg kritikus, kormányellenes hang jelenik meg a sajtóban.
Kroes azon felvetését, ami szerint a kormányzat cselekvései egy korábbi, sötét időszak visszatérésével fenyegetnek, Gulyás a magyar választópolgárok megsértésének és degradálásának tartja, amit a nevükben visszautasít.