Az oktatási tárcának címzett levelében Nagy Attila azt írja: az egyes dokumentumok áttekintése után arra a következtetésre jutott, hogy az Esélyegyenlőségi Főosztály megbízásonként a megbízási díj 11-12 százalékát a saját érdekeltségbe tartozó cégek, alapítványok közbeiktatásával, teljesítés nélküli kifizetésekkel igyekszik jogosulatlanul felhasználni. A mentorprogram vezetője február 12-én egy levelében hívta fel erre az OKM Ellenőrzési Főosztályának figyelmét – adta hírül az Edupress.
Az OKM még ellenőriz
Hiller István miniszter február 17-én szabályossági ellenőrzést, 18-án az „egyik köztisztviselő esetében” fegyelmi eljárást rendelt el. Utóbbi eredményétől teszik függővé, szükség van-e további lépésekre – írta a Népszabadság.
Mint arról már korábban a FigyelőNet is hírt adott, a 2005 óta működő Katapult Mentorprogram – amelyet a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, felsőoktatásba jelentkező hallgatók támogatására indított az oktatási tárca – az idén nem indult el.
Duplájára emelték volna a keretet
Az eddig 30 millió forint támogatással működő program a résztvevők létszáma miatt kétszer akkora büdzsével kívánt a továbbiakban működni, az új feltételek miatt azonban az oktatási tárca nem kötött új szerződést a mentorprogrammal.
A programot korábban működtető HÖOK a Hallgatókért Alapítványt az OKM esélyegyenlőségi főigazgatója, Borovszky Tímea február 5-én olyan szakmai koncepció kidolgozására szólította fel az alapítványt, amely csak több száz hátrányos helyzetű hallgató azonnali kizárásával lett volna megvalósítható. “A hallgatók kizárása sem szakmai, sem emberi, sem jogszabályi szempontból nem indokolható” – írta közleményében az alapítvány.
Nagy A mentorprogram szükségességét hangsúlyozza
„Az esélyegyenlőség a felsőoktatásban nem azt jelenti, hogy egyre növekvő létszámban felsőfokú képzésbe juttatunk valamilyen módon, akár pontelőnnyel hallgatókat. A felsőoktatási esélyegyenlőség azt jelenti, hogy tehetséges hallgatókat, minőségi intézmények minőségi képzéseibe juttatunk be, ott pályájukat nyomon követjük, lemorzsolódásukat megakadályozzuk – amennyiben valóban tehetséges hallgatókról beszélünk ez nem feltétlenül tanulmányi segítséget jelent – és olyan lehetőségekhez juttatjuk őket, amelyek kevésbé rászorult társaiknak eleve adottak lehetnek. Nyelvet tanulhatnak, külföldi ösztöndíjak elnyerésére adunk nekik lehetőséget, szervezetten támogatjuk az intézmények közötti átjárhatóságot, hogy – lehetőség szerint – a diplomát kibocsátó intézmény képzése a munkaerőpiacon is megállja a helyét” – írta Nagy Attila egy nyílt levélben Hiller Istvánnak.