Belföld

Mazda Tribute 2.3 – amerikai japán

Kipróbáltuk a Mazda fazonírozott hobbiterepjáróját a Tribute-ot. Az amerikai ízlésvilágot tükröző modell tapasztalatunk szerint mind a városban, mind a kietlen pusztán egyformán jól teljesít. Tekintse meg képgalériánkat >>

A Mazda idén megújította a szabadidő-autók (SUV) közé tartozó Tribute-ot. A Forddal közösen fejlesztett négykerékhajtású modell elsősorban az amerikai piacra készül, de az öreg kontinensen is jól megállja a helyét.



Mazda Tribute 2.3 – amerikai japán 1

A klasszikusan dobozszerű, terepjáró jellegű karosszérián szinte egyetlen lágy vonalat sem találunk, mindenütt a karakteres, kemény formák dominálnak. Még a terepjárók viszonylatában is igen magas, marcona orrkialakítás pedig kifejezetten brutális benyomást kelt. Ebben nagy szerepük van a méretes fényszóróknak és a más Mazda- modellekről már ismert sportos hűtőmaszknak, de a vastag sárvédő-szélesítések is igen impozánsak. A Tribute magasabb a személyautóknál, viszont nem annyira, mint egy nyers terepjáró, ezért elöl és hátul egyaránt kényelmes a beszállás a nagy ajtókon át.

Hatalmas belső


Mazda Tribute 2.3 – amerikai japán 2

Belül már kevésbé érződik, hogy terepjáróban ülünk, a kezelőszervek szinte mindegyike ismerős lehet valamelyik másik Mazdából. Ráadásul a műszerfal designja sem a legmodernebb. A funkcionalitással nincs probléma, minden kapcsoló kézre áll, egyedül a kormányról vezérelhető hi-fi hiányzik: ott ugyanis csupán a tempomat kapcsolói kaptak helyet. A felhasznált anyagok közepes minőségűek, szinte mindenen érződik, hogy az autó eredendően Amerikának készült.

A beltér kifejezetten tágas, az elülső ülések lapja kellően hosszú, ám kissé kemény tömésű. Teljesen hátratolt elülső ülések esetén is bő a lábhely a hátsó sorban, a szélességre sem lehet panasz. A csomagtér alaphelyzetben 461 literes, az ülések lehajtogatásával közel 1,5 köbméteresre bővíthető. A rakodást megkönnyíti, hogy a csomagtéri ajtó üvege külön is nyílik, így az apróbb tárgyak, zacskók behelyezésekor elegendő csak azt kinyitni.





Műszaki adatok
Motor: 2261 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: összkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 110 KW (150 LE) /5700 min
Nyomaték: 200 Nm /4000 min
Saját tömeg: 1595 kg
Hossz/szél./mag.: 4429/1828/17620 mm
Tengelytávolság: 2620 mm
Csomagtér: 461-1446 l
Végsebesség: 171 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Gumiméret: 215/70 R16
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 8,5 / 13,8 / 10,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,5 l/100 km
Üzemanyagtartály: 61 l
Alapár: 7 049 900 HUF

Terepen is jó

Korábban a Tribute elsőkerékhajtással is kapható volt, de a tavaszi modellfrissítés óta már csak 4×4-es hajtással rendelhető. A rendszer automatikusan osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengelyek között. Ha érzékeli, hogy az első kerekek kipörögnek, önműködően nyomatékot továbbít a hátsó tengelyre. Ez az amúgy egyszerű összkerékhajtás a Mazdának meglepően jó terepjárós képességeket kölcsönöz.

A nagy hasmagasságnak köszönhetően közepesen nehéz terepen is jól elboldogul. A Tribute tulajdonosainak javarésze feltehetően soha sem fogja igazán komoly terepre vinni autóját, így a Mazda mérnökei igyekeztek aszfalton is kellően komfortosra hangolni. Ez jól sikerült, a strapabíró futóműnek meg sem kottyannak a budapesti gödrök. A kissé kemény felfüggesztés sajnos rossz úton hajlamos a pattogásra, így a Tribute-tal valóban nem érdemes túl sportosan hajtani.

Az autó mozgatásáról a Mazda6-ból ismert 2,3 literes benzinmotor gondoskodik, amely ezúttal nem 166 lóerőt produkál, hanem csupán 150-et, de ez a teljesítmény is bőven elegendő a dinamikus autózáshoz. A motor már alacsony fordulaton is kellően nyomatékos, de komoly teljesítményre csak 4000-es fordulat felett számíthatunk. A váltó japánosan precíz, kis mozdulatokkal határozottan kapcsolható. Sajnos a fogyasztás a komoly tömeg miatt igen magas, még óvatos vezetéssel sem lehet 14 liter alá szorítani a városi forgalomban.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ Kedvező ár, nagy helykínalat, összkerékhajtás
– Amerikai stílus, magas fogyasztás

A Tribute érezhetően amerikai piacra szánt modell, ez nem baj, hiszen emiatt hatalmas belső teret és kényelmes utazást garantál. A marcona külsejű Mazda terepen és a városban egyaránt jól helytáll. A 7 milliós árban minden lényeges felszerelés benne van, a hat légzsáktól kezdve a 16 colos könnyűfém felnin át egészen a manuális klímáig.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik