Tech

Így védekezhet az OTP nevében telefonáló csalók ellen

NurPhoto / Getty Images
NurPhoto / Getty Images

Csalók próbálják átverni az OTP ügyfeleit, egyre többször fordul elő, hogy magukat bankbiztonsági szakembernek kiadó bűnözők próbálják megszerezni az ügyfelek online vásárláshoz szükséges adatait, hamis oldalra irányítják őket vagy távoli elérést biztosító programot telepítettnek számítógépre, tabletre vagy mobiltelefonra – derül ki a bank közleményéből.

A megkeresések általában telefonon keresztül történnek, ahol a csalók, akár több órás, hitelesnek tűnő beszélgetéseket folytatnak a potenciális áldozataikkal, akiknek könnyen elnyerhetik bizalmukat stílusukkal és látszólagos hozzáértésükkel. Leggyakrabban a bankszámlán észlelt jogosulatlan tranzakciókra, feltörési kísérletekre hivatkoznak, ennek meggátolásához kérik az ügyfelek szenzitív adatait.

Általános módszerük, hogy időnyomás alá helyezik az ügyfelet, hogy ne legyen ideje utánanézni a problémának, és sürgető hangvételben arra kérik, hogy akár e-mailben, akár sms-ben küldött linkekre kattintva azonnal lépjen be az internetbankjába. Általában ilyenkor a link mögött egy, az internetbanki oldalhoz hasonló weblap nyílik meg, amelyen, ha megadjuk az adatainkat, az a csalók birtokába jut.

Az OTP Bank arra kéri ügyfeleit, ha nem biztosak abban, hogy ki is hívja őket, ellenőrizzék a hívó állításait a bank hivatalos oldalain. Továbbá kiemelték, hogy az OTP Bank soha nem kéri az ügyfeleitől a belépési azonosító kódjaikat, jelszavaikat, az utaláshoz kapott ellenőrző kódokat, illetve MobilBank regisztráció megerősítéshez szükséges ellenőrző kódokat, a bankkártyához tartozó CVV, CVC kódokat.

Emellett azt sem kéri soha, hogy telefonban adott utasítások alapján bármilyen programot, szoftvert telepítsen valaki a telefonjára, számítógépére vagy tabletjére, vagy hogy az általuk küldött linkre kattintson. Ha valaki a bank nevében ilyet kér öntől, az biztosan át akarja verni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik