Nagy bejelentésre készül a NASA

Meghökkentő eredményekről számol be a NASA a Jupiter Európa nevű holdjával kapcsolatban, egy hétfőre meghirdetett sajtótájékoztatón – legalábbis ezt ígéri az amerikai űrügynökség.

A hivatalos közlemény szerint a csillagászok egy különleges kutatás eredményeit fogják ismertetni, amelyek között meghökkentő bizonyítékot találtunk olyan tevékenységre, amely lehetséges, hogy egy felszín alatti óceánnal van kapcsolatban.

Az új információ a Hubble Űrteleszkópnak köszönhető.

A bejelentés azért lehet fontos, mert az Európa a legvalószínűbb helyszín, ahol kialakulhatott földönkívüli élet a Naprendszerben. A 3100 km átmérőjű hold jeges kérge alatt folyékony óceán van, amely a tudósok szerint a sziklás köpenyhez kapcsolódik, ezzel egy sor izgalmas kémiai reakciót lehetővé téve.

Az előzetes bejelentés nem részletezi, hogy milyen felfedezést tettek, de az, hogy a Hubble-nek is köze van hozzá, azt sejteti, hogy újra látták az Európa rejtélyes gőzködét.

Az űrteleszkóp 2012 decemberében az Európa déli sarka környékén mintegy 200 km-s vízgőz-ködöt fedezett fel. A felfedezés 2013 végén, amikor nyilvánosságra hozták, elég nagy izgalmat váltott ki az asztrobiológusokból, mert azt jelentette, hogy egy robotszonda mintát vehet az Európa óceánjából anélkül, hogy le kellene szállnia a felszínen.

(space.com)