A járművek lassú indulásának alapvetően három oka lehet – írja a HowStuffWork.
Az első faktor az üzemanyag viselkedése. A benzin – más folyadékokhoz hasonlóan – kevésbé párolog a hidegben. Mivel az üzemanyag égetéséhez először el kell párologtatni a folyadékot, a szélsőséges hideg az égetést is lelassítja. A folyamatot jelentősen felgyorsíthatják azok a gyúlékony spray-k, melyeket kifejezetten a lehűlt motor beindítására gyártanak.
A második ok szintén egy folyadékhoz, az olajhoz köthető. Ahogy a hűtőben a méz is jóval dermedtebb, mint szobahőmérsékleten tárolva, úgy az olaj is besűrűsödik a hidegben. Így tehát amikor fagyban indítja be az ember az autóját, a motor mozgó alkatrészeit nehezebben keni az olaj. Az extrém hideg éghajlatú területeken ezért gyakran használnak szintetikus olajat, amely még télen sem dermed meg.
A harmadik tényező az akkumulátorok viselkedése. Az energiatárolók olyan vegyületeket tartalmaznak, melyek érzékenyek a hőmérsékletre, a hideg hatására pedig lassabban indulnak el azok a folyamatok, melyek a motor beindításához szükségesek.
A három fenti probléma orvosolható, ha az ember garázsban tárolja járművét, illetve ha motor előmelegítőt használ.
Kiemelt fotó: Thinkstock