Mára szinte minden hétköznapi használati tárgyban megtalálhatók a különböző érzékelők: autókban, elektromos kerékpárokban, valamint okostelefonokban, de még egyes órákban és fejhallgatókban is. A piacvezető Bosch cégcsoport szerint ezek az eszközök biztonságosabbá teszik a járműveket, nap mint nap életeket menthetnek, és egyúttal a klíma és az emberi egészség védelméhez is hozzájárulnak. Az idei CES kiállításon pedig be is mutatták néhány új fejlesztésüket.
A RideCare Companion elnevezésű megoldás a hálózatba kapcsolt és automatizált vezetés során a járműben ülők biztonságát szolgálja. Az intelligens kamerából, vezeték nélküli SOS-gombból és felhőalapú adatszolgáltatásokból felépülő, hálózatba kapcsolt hardver- és szoftvermegoldás a jármű belső és külső felügyeletét is lehetővé teszi, így balesetkor vagy veszélyhelyzetben a járműben utazók éjjel-nappal kapcsolatba léphetnek a cég munkatársaival.
A másik új fejlesztés, amit a vállalat bemutatott az Off-Zone Crash Detection nevet kapta, amely az ígéret szerint szintén fokozott biztonságot nyújt majd az utakon. A rendszer a sávváltáskor vagy útkereszteződésekben gyakran előforduló oldalirányú ütközések esetén védi a járműben ülőket. Az új szoftveralgoritmushoz csatlakozó, intelligens szenzorok gyorsan és megbízhatóan határozzák meg oldalirányú ütközéskor a becsapódás irányának pontos szögét, és időben aktiválják az életmentő légzsákokat.
Az új fejlesztések között helyet kap a szenzortámogatású külső mikrofon funkció is, amellyel az automatizált járművek felismerhetik a hangjelzéseket és a szóbeli utasításokat. Külső mikrofonjuk segítségével például meghatározhatják az irányt, ahonnan a közeledő mentőautó szirénájának hangja érkezik, ennek megfelelő pedig vezetési manővert kezdeményezhetnek.
Végül a las vegasi rendezvényen a MEMS-érzékelők egy új generációját is bemutatja a német cég. Ezek az eszközök az ígéretek szerint pontosabbak, robusztusabbak és energiatakarékosabbak lesznek, mint az eddigi modellek. A programozható és mesterséges intelligencia-kompatibilis BHI360/BHI380 tehetetlenségérzékelő például csupán feleakkora és feleannyi energiát használ, mint az előző modell.