Mark Zuckerberg tavaly júliusban használta először a „metaverzum” kifejezést, amikor elárulta, hogy közösségimédia-hálózatból „metaverzum céggé” fejlesztik a Facebookot. Ennek nyomán meg is történt az átnevezés, az egykor Facebooknak nevezett cég már Metaként létezik, és ez alá tartozik a többi szolgáltatás is, többek közt az Instagram. Az októberi Oculus Connect konferencián aztán bővebben hallhattunk arról, hogyan fognak bele a koncepció megvalósításába.
A metaverzum egy komplett online világ lesz, ahol a felhasználók virtuálisan játszhatnak, dolgozhatnak, beszélgethetnek, méghozzá virtuálisvalóság-headsettel a fejükön. Zuckerberg az élményt úgy jellemezte, mint egy olyan „testet öltött” internetet, amiben nem csak egyszerűen tartalmat fogyaszthatunk, hanem valóban „benne lehetünk”. Azóta más óriáscégek számára is vonzó lett az ötlet, hogy építsenek egy saját kevertvalóságos-platformot, többek közt a Tencent és a Microsoft is beszámolt ilyen irányú tervekről. Mint kiderült, az Apple egyáltalán nem gondolkodik hasonlóban.
Mark Gurman, a Bloomberg bennfentes forrásokkal bíró elemzője szerint amikor megjelenik a cupertinói cég régóta pletykált okosheadsete, sokkal inkább a tradicionális utakon marad, és nem száll be a “metaverzum-partiba”. Sőt, egyenesen nincs is ínyére: az elemző belsős dokumentumokra hivatkozva azt írja, hogy az Apple amolyan tiltott területként tekint a virtuális világokra, még csak a metaverzum kifejezés sem fog elhangzani a bemutatóján. Az Apple eszköze főként tartalomfogyasztásra, játszásra, kommunikációra lesz használható, és míg első körben egy virtuálisvalóság-headsetre lehet számítani, később majd egy AR-szemüveg is jön.
Lots of interest in my take on “Apple Reality” and the Metaverse https://t.co/ZmacFcOC9k pic.twitter.com/C4SNbFbULp
— Mark Gurman (@markgurman) January 9, 2022