A Facebook múlt héten jelentette be, hogy a cég a jövőben a Meta név alatt működik majd. Ez a név csupán a cég neve lesz, nem a platformoké. A Meta alá fog tartozni a Facebook, az Instagram, a Whatsapp és sok kisebb termék is. Hasonló történt korábban a Google-nél is, amikor az anyacég nevét Alphabetre változtatták, de az alá tartozó egyik cég neve maradt Google.
Egy ideig még biztos szokni kell a dolgot, és mint minden lényegesebb változáskor, most is vannak elégedetlen hangok. A Morning Consult amerikai netezők körében végzett felmérése arról árulkodik, hogy a Meta elnevezés nem mindenkinek szimpatikus, sőt.
A felmérés főbb megállapításai a következők:
- A 2200 megkérdezett amerikai felnőtt 25 százalékának kifejezetten tetszik az új név, 40 százalék kedvezőtlennek találja. Az új logó 32 százaléknak tetszik, 30 százaléknak nem.
- Zuckerberget 22 százalék értékelte pozitívan, mint vezérigazgatót, 54 százalékuk pedig kimondottan kedvezőtlennek tartják.
- A válaszadók 68 százalékát egyáltalán nem érdekli a metaverzum projekt, 32 százalékot pedig igen. Nem meglepő mód a támogatók 46 százaléka a milenniál korosztályt képviseli, 44 százalék pedig Z-generációs.
A megkérdezettek jelentős része összességében pozitívan ítéli meg a Facebookot, annak ellenére is, hogy az elmúlt hetekben kellemetlen dolgok derültek ki a cég moderálási gyakorlatáról a kiszivárogtatott belsős dokumentumok alapján. A válaszadók 55 százaléka „nagyon” vagy „némileg kedvezően” vélekedik a Facebookról, míg 39 százalékuk teljesen negatívan.