November utolsó hétvégéjén rendezték meg az immár két napra széthúzott PlayIT-et a SYMA Csarnokban. Az időbeli bővítés már nagyon kijárt a videojátékos show-nak, amelynek előző eseményein már-már heringszerűen tapadtak egymáshoz a látogatók. A szombati napon még így is voltak húzósabb időszakok, főleg dél környékén, amikor szinte lehetetlen volt húsz percnél hamarabb áthidalni az egyébként egymástól egyetlen folyosónyira elválasztott termek közti távolságot. Ez pedig egyvalamit jelez: az összes vészharang-kongatás (válság, kalózkodás, a játékok erőszakosságának fals felemlegetése) ellenére valódi, ráadásul pénzköltő tömegek állnak a háttéripar célkeresztjében. A két napon összesen 25 640 látogatót regisztráltak (közülük ráadásul elég erős volt az átfedés, akik mindkét nap kint voltak), ami a show történetében mindenképpen rekordnak számít.
A nagyszínpadon folyamatosan a frissen, vagy nemrégiben megjelent játékok bemutatói zajlottak játékokkal és látványos bemutatókkal tarkítva, miközben a második legnagyobb színpadon a hazai elektronikus sportok “érdekvédelmi szövetsége” rendezett bajnokságot a legjobb hazai Counter-Strike és League of Legends csapatok között. Az ottaniak igyekeztek folyamatosan hangoztatni az e-sport létjogosultságát, amelyet többek között a megacégek és akár állami szervezetek által támogatott külföldi csapatokkal és hatalmas arénákban rendezett bajnokságok példájával támasztottak alá.
Érdekes volt látni, hogy már egyes hazai csapatok mögött is álltak szponzorok (jellemzően hardveres cégek), valamint trénerek és egyéb segítő személyzet is. Bár valószínűleg még mindig sokan furcsán néznek arra, aki Magyarországon azt közli, hogy ő bizony híres e-sportoló szeretne lenni, ha felnő, de most már talán megmozdult valami itthon is, és néhányan már nem a monitorok előtt tespedő pattanásos, kövér, unatkozó gyerekeket látnak a versenyszerűen játszókban. Aki egyébként szombaton az e-sport színpadnál, vasárnap pedig a nagyszínpadnál járt, főszerkesztőnket műsorvezetői minőségben is elcsíphette.
A két nagyobb színpad mellett megannyi kisebb és “tematikus” helyet látogathattak meg a részvevők, mint a GameStar játékos-magazin folyton pezsgő standját, az ASUS hardver-erőtől feszülő újdonságait brutális kamionokkal felturbózó birodalmát, az Xbox és PlayStation területeit, és a háttéripar többi bástyáját. Több ötletes kísérő esemény is akadt, mint például az érdeklődőket élőhalottnak maszkírozó akadályverseny, a Zombie Run, vagy a játékokból ismert figurák ruháit megálmodó, elkészítő, majd ezekbe bújva a hősöket megszemélyesítő cosplay-esek bemutatója.
A két teremnyi játékos őrület mellett a mostani PlayIT kapott egy társ-rendezvényt is: a Veletech általános informatikai, számítástechnikai kiállítást, amelyen gyártók standjai mellett háttérbeszélgetésekre is be lehetett ülni a szakma résztvevőivel és ismerőivel. Bár a rendezvénynek ez a része még kissé eltörpült programjait és méreteit tekintve a kocka-kínálattól, az mindenképpen jó ötlet volt, hogy legyen egy olyan szeglete is a show-nak, ahol a játékosok kicsit komolyabb témákkal, a játékok mögötti hardveres, szoftveres háttérrel is megismerkedhettek. Itt szintén akadt “technetes szál”, mivel a beszélgetések egyik moderátora korábbi főszerkesztőnk, Horváth Balázs volt.
A szervezők következő dobása azoknak szól, akik az iskolai időszakban még nem tudtak időt szakítani a hátvégi rendezvényre, de közvetlenül karácsony előtt már el tudnak szabadulni a szünet elején. A PlayIT Karácsony a mostani show “kistestvére” lesz, mely a Millenárison, december 20-án nyitja meg kapuit.
(fotók: PlayIT Facebook)