Az e-autók egyetlen legnagyobb hibája, ami miatt (egyelőre) képtelenek felvenni a versenyt a fosszilis energiát használó társaikkal, hogy akkumulátoraik roppant korlátozottak. Ezt az akadályt küzdené le a japán Toyahashi Műszaki Egyetem kísérleti rendszere, amit fejére fordított trolibuszként lehetne jellemezni.
A kutatók a jövő autóiban az áramszedők helyett áramszedő kerekeket használnának, melyek az akár tíz centiméter vastag beton alatt elhelyezett áramforrásból nyernének elektromos energiát – menet közben.
Életnagyságú bemutató a japán Wireless Technology Park 2012 konferencián.
(Fotó: Tech-On!)
A rendszer persze egyelőre gyerekcipőben jár, hiszen csupán 50-60 wattos teljesítmény vezeték nélküli átvitelére képes, ami messze elmarad egy elektromos autó igényeitől. A kutatók azonban csak a megvalósíthatóságot kívánták demonstrálni – elmondásuk szerint némi fejlesztéssel nincs akadálya annak, hogy akár százszor több energiát áramoltassanak, akár húsz centi beton mélységéből.
A kérdés már csak az, hogy megéri-e az úthálózatot így felújítani? Illetve megoldható-e az, hogy jogosulatlanok ne férjenek hozzá a föld alatti energiához?