A TechCrunch forrásai abban egyetértenek, hogy a face.com felvásárlásának fedezetét készpénz és Facebook-részvények keveréke képezte, a konkrét összeg tekintetében azonban nincs egyetértés. Az “ügyet ismerő” névtelen nyilatkozók egyike 55-60, másika 80-100 millió kiadásra tippel – ami 12,5-22,7 milliárd forintot jelent.
Az összeg hatalmasnak tűnik, azonban elenyésző a közösségi oldal legutóbbi bevásárlásához képest, mikor ennek tízszereséért, kerek egymilliárd dollárért vette át az Android- és iOS-készülékeken roppant népszerű fotóalkalmazást, az Instagramot.
Mivel a face.com specialitása a mobil arcfelismerés, az Instagram pedig okostelefonokon hódít, nem nehéz azt a következtetést levonni, hogy a Facebook teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy a hordozható készülékeken elérhető felület elérje a honlap színvonalát. Ez különösen fontos az oldal számára, hiszen egyre többen mobilról néznek rá a Facebookra, ráadásul a mobilokon megjelenített reklámok 2,5-szer többet hoznak a konyhára.
Az arcfelismerés ebből a szempontból azért lehet fontos, mert mobilról a legtöbb felhasználó nem foglalkozik ismerősei felcímkézésével, az arcfelismerővel ez automatizálható lenne. A tagelés arra buzdítja a felhasználókat, hogy felmenjenek az oldalra, ráadásul arról is informálja a rendszert, hogy az egyes felhasználók mely ismerősökkel ápolnak közelebbi viszonyt – összességében tehát a Facebook számára hihetetlenül fontos, hiszen a látogatók aktivitásából él.