Tech

Reklámokkal árasztaná el a mobilokat a Facebook

Jelenleg a közösségi oldal mobilkészülékeken elérhető felületének egyik legnagyobb előnye, hogy hirdetőktől mentes.

A legtöbb felhasználót valószínűleg nem zavarja az a néhány reklám, ami a Facebook webes felületén megjelenik, tudni kell azonban, hogy a mobilverzióra eddig épp helytakarékossági okokból nem kerültek fel. A döntés tehát figyelembe vette a platformot és a felhasználói igényeket, de a Facebook a tőzsdére készül, és nem engedheti meg magának, hogy bármi veszélyeztesse részvényei árfolyamát.

A problémát az jelenti, hogy egyre többen és egyre többször érik el a közösségi oldalt mobilkészülékről, ami a Facebook nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy egyre kevesebben és egyre kevesebbszer látják (és kattintják) azokat a hirdetéseket, melyekből eddig jelentős bevételek származtak.

Persze a vállalat életében egyelőre ez nem számít életbevágó problémának, azonban a Financial Times forrásai szerint a Facebook már azelőtt orvosolná, hogy azzá válna.

Az már most biztosnak tűnik, hogy a decemberben bemutatott “szponzorált történetek” a mobilalkalmazások hírfolyamába is bekerülnek, a mobilos reklámok jövőjéről azonban csak február 29-e után tudunk biztosat – a Facebook várhatóan ekkor jelenti be a részleteket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik