Tech

Így neteztek ti

A magyarok kétharmada szórakozni jár fel az internetre.

Nemrég megtudhattuk, hogy e-mailben verhetetlenek vagyunk, most pedig az Ipsos 24 országra kiterjedő, elmúlt negyedévről szóló felméréséből az is kiderült, hogy a magyaroknál nagyobb arányban csak a török (72 százalék) és kínai (71 százalék) netezők keresnek fel azért weblapokat, hogy személyes érdeklődésükkel kapcsolatos információkhoz jussanak. Az online szórakozás élvonalában vannak még a japánok (65 százalék), a dél-koreaiak (65 százalék) és a svédek (64 százalék), míg az átlag körülbelül 60 százalék.

A szórakoztató tartalmak letöltésének gyakorisága a magyarok körében megfelel a világátlagnak: zeneletöltésre 43, filmek letöltésére 34 százalék használja a világhálót. Televíziót online 18 százalék néz, ami kicsivel elmarad az átlagos 22 százaléktól. Az előbbi három területen Kína toronymagasan az első: az ottani internetezők 72 százaléka tölt le zenét, 71 százaléka filmet és 55 százaléka néz online tévéműsorokat. Legritkábban a japánok és a franciák használják az internetet ilyen célokra.

Online videojátékot a vizsgált országokban megközelítőleg minden harmadik (27 százalék) netező játszik. Ezen a téren is a kínaiak a világelsők 61 százalékkal, őket a lengyelek (47 százalék) és a törökök (38 százalék) követik. Legkevésbé a svédek (14 százalék), a dél-koreaiak (16 százalék), a magyarok (17 százalék), a franciák és a japánok (18-18 százalék) kedvtelése a webes játék.

A felmérésben résztvevő országok lakói közül Indiára a legjellemzőbb az online szerencsejáték: az elmúlt negyedévben minden negyedik indiai kockáztatta pénzét az interneten, míg a magyaroknak 16 százaléka – a nemzetközi átlag 13 százalék.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik