Tech

Egyre jobban bízunk az internetben

A Nielsen legújabb kutatása szerint az online reklámok egyre hihetőbbek, míg a hagyományos média helyzete romlott.

A piackutató cég 56 ország 28 ezer internetezőjének megkérdezésével készített tanulmánya szerint a jó bornak a digitális korban sem kell cégér, mivel a válaszadók 92 százaléka bízik a szájhagyomány útján terjedő “reklámban”.

Azonban, ha valódi hirdetésekről van szó, a tévé és nyomtatott médiumok jelentős bizalomvesztésen mentek keresztül, immár az emberek alig fele hisz az ezeken a felületeken megjelenő reklámoknak, ami 20 százalékpontos csökkenést jelent 2009-hez képest.

S bár a hagyományos médiához képest jelentős az elmaradás, egyre többen bíznak az online hirdetésekben – míg 2007-ben az emberek 26 százaléka, addig manapság már 33 százaléka bízik az egyszerű banneres reklámokban. A közösségi oldalakon megjelenő hirdetéseknek a válaszadók 36 százaléka hisz. A legjobb eredményt a keresésnél felbukkanó reklámok érték el (40%) valószínűleg azért, mert a keresés szempontjából is releváns hirdetés jelenik meg, vagyis az összes reklámozási lehetőség közül a leginkább személyre szabott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik