A kilencvenes évek hajnalán a budapesti metróban egy új reklámtípus tűnt fel: a két megálló közti alagútszakaszokon, a kocsik ablakán kinézve feltűnt mozgó darabok, amik néhány másodpercre feldobták az egyébként unalmas utazást.
A magyar példát a világ több másik városában is adaptálták, most pedig Prágában próbálkoznak hasonlóval, csak ott egy fokkal modernebb megoldást akarnak megvalósítani:
– vette észre a magyar metró nagy tudora és fotósa, Lovas Gábor.
A tizenhat éve a hármas metró szerelvényeit vezető férfi Facebook-posztjában emlékezett vissza arra, hogy tinédzserként az Ecseri út és a Népliget, illetve az Arany János utca és Nyugati pályaudvar közti szakaszokon volt felszerelve egy
A fentebb említett helyek mellett a kettes metró vonalán, a Keleti pályaudvar és a Puskás Ferenc Stadion (akkor még Népstadion) közti, több mint két perces úton mindkét irányban találhattunk hasonlót – ezeken egy ideig a Pannon GSM szürreális Bee-reklámjainak egyike futott –, nyomaik a felújítások miatt azonban már hosszú évekkel ezelőtt végleg eltűntek.
Egy képkocka azonban legalább megmaradt:
Lovas szerencsére jókor volt jó helyen, így az írásában említett két helyszínen 2015 elején még tudott fotókat készíteni, így tökéletesen érthetővé vált a működési elv:
A kommentelők közt számos szakmabeli is feltűnt, egyikük szerint a módszert azért nem használták sokáig, mert