Bár zaklatási botránya miatt kirúgták az Operettszínház éléről, Kerényi Miklós Gábor, azaz KERO nem egészen másfél évvel később itthon is visszatérhet a rendezéshez köszönhetően annak, hogy Pintér Tibor Tenya, miután húsz éve már dolgoztak együtt, most őt kérte fel új darabja, A szabadság vándorai megrendezésére. A Demjén Ferenc életművét feldolgozó musical Pintér projektje, és amikor néhány hónapja összefutottak KERO-val, hamar arra jutott, hogy a darab jó alkalom, hogy újra együtt dolgozzanak, és az Operettszínház egykori igazgatója lesz a legjobb választás a darab élére.
Hogy a rendezőt többen zaklatással vádolták meg, sőt, egyes erőszakos atrocitásokat ő maga is elismert, és bár fel nem jelentették, egykori színháza éléről sanyarú nyolc havi végkielégítéssel távoznia kellett, az látszólag nem érdekli Tenyát, szerinte ugyanis meg kell bocsátani.
Számomra fontos a megbocsátás. Ez a jézusi tanítás az egyik legnemesebb, amelyet az életünkben alkalmazhatunk. Szeretnék Kerényi Miklós Gábornak valódi lehetőséget adni, hogy átadhassa a csodát, amelyre képes.
– nyilatkozta Pintér a Blikknek hozzátéve, hogy bármit tett is KERO, szerinte a szakértelmét nem vitatja senki, nem véletlen a Kossuth-díja sem.
Én ezeket a művészi értékeket szeretném hasznosítani, hogy a Nemzeti Lovas Színházban dolgozók tanulhassanak tőle.
A lap megszólaltatta Kerényit is, aki úgy fogalmazott:
Senki nem várhatja el, hogy egy életre eltiltsanak a foglalkozásomtól. Nem vagyok semmiféle pozícióban, csak rendezek, mert az egy jó dolog. Szeretem azt az őrült szenvedélyt, amellyel Tibor dolgozik. Hiszem, hogy a Demjén-musicalből jó és meghatározó darabot csinálunk!
A #metoo-botrányok magyaros megoldásaként nem csak Kerényi Miklós Gábort, hanem a szintén többszörös vádak miatt távozni kényszerült Marton Lászlót is hamar rehabilitálták: a Vígszínházból eltávolított rendező Veszprémben, a városvezetés támogatásával térhetett vissza a színpadhoz.
Kiemelt kép: MTI/Kallos Bea