Az MTV Hungary és a GKIeNET kutatóintézet 15 országot érintő Millenials Study című felmérése szerint bár a képernyő előtt töltött idő a televízió és a számítógép monitora között egyre inkább megoszlik, még mindig a televízió a legnépszerűbb médium a 15 és 24 év közötti korosztály körében, akik – saját bevallásuk szerint – hetente átlagosan 17,5 órát töltenek a képernyő előtt. A 25 évnél idősebbek legnagyobb arányban a hír- és ismeretterjesztő műsorokért, vagy filmnézés kedvéért ülnek a képernyő elé, ezzel szemben a fiatalabbakat kevésbé érdeklik a komoly programok. A vizsgált korosztály közel fele szívesebben kapcsolja be a tévét egy-egy animációs sorozat kedvéért, mint a 25 év felettiek, így nem meglepő az sem, hogy az újabb gyártású, fanyar humorra, gúnyra épülő rajzfilmek spontán ismertsége a 15-24 évesek körében a legmagasabb.
A reality műsorok és a valóságshow-k szintén kedvelt műfajok, különösen a fiatal hölgyek körében: a 15-24 év közötti lányok 47 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten szívesen néz ilyen adást. Arra a kérdésre, hogy miért nézik a reality műsorokat, a legnagyobb arányban a vicces jeleneteket, illetve az emberi kapcsolatok és veszekedések ábrázolását emelték ki. Míg a fiatal férfiak körében a szexualitás megjelenítése egy-egy műsorban szintén kifejezetten hangsúlyos, a 15-24 év közötti lányok számára még mindig a szerelem az egyik legérdekesebb tartalom. A direkten ábrázolt szexuális (pornográf) tartalommal kapcsolatban a fiatal korosztály nemre való tekintet nélkül 44 százalékban elfogadó csak, míg a 35 év fölöttiek körében ez a szám már 55 százalék. A fiatalkori szex következményeivel foglalkozó, reality jellegű műsorok azonban megfogják őket, amit azzal indokolnak, hogy ezek a sorozatok jó beszédtémául szolgálnak, főleg a lányok számára.
A kutatásából kiderül az is, hogy a 15-24 év közötti korosztály számára a tv-nézés egyre inkább közösségi tevékenység: a valóságshow-kat és a humorosként jellemzett műsorokat a fiatal korosztály jellemzőbben szereti társaságban nézni. A társaság legnagyobb arányban (több mint 40 százaléknál) a családot jelenti, körülbelül 20 százalékuk pedig a barátaival nézi mindkét műsortípust.
A közösség szerepe a fiatalok internetezési hajlandóságának is egyik fő mozgatórugója. A fiatalok mindenhol egyöntetűen vallják, hogy az állandó online jelenlét számukra alapvető a kapcsolattartás szempontjából. A magyar fiatalok közel ugyanolyan arányban (csaknem 15 százalék) adták a “hol internetezel általában” kérdésre a “mindenhol” választ, mint általában az önálló keresettel rendelkező 25-35 év közötti korosztály. Az internetezésre alkalmas mobil eszközök, például okostelefonnal rendelkezők körében a 15-24 évesek aránya a legmagasabb: a válaszokból kiderül, hogy minden negyedik fiatal rendelkezik ilyen eszközzel.