Módosította a fővárosi önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról szóló rendeletet a Fővárosi Közgyűlés keddi rendkívüli ülésén.
A döntés szerint a jogellenes közterület-használat megszüntetése, az eredeti állapot helyreállítása érdekében felmerülő tulajdonosi közfeladatok ellátásával – így az előbbi feladattal – a Budapest Közút Zrt.-t bízzák meg.
A Fővárosi Közgyűlés szeptember 30-án döntött arról, hogy szerződést bontanak a több mint hétszáz budapesti hirdetőoszlopot üzemeltető Mahir Cityposter Kft.-vel. A szerződést október 31-ével mondta fel a fővárosi önkormányzat, és egyben felszólította a céget, hogy a rendkívüli felmondást tartalmazó értesítésben megjelölt időponttól számított hatvan napon belül bontsa el a szerződés keretében telepített hirdetőoszlopokat.
A döntést a kormányoldal azzal indokolta, hogy a szerződés súlyosan aránytalanul határozza meg a főváros jogait és kötelezettségeit, ezért felmerül a jó erkölcsbe ütközés miatti semmisség.
A Mahir akkor azt közölte az MTI-vel: tekintettel arra, hogy a szerződés felmondása “nyilvánvalóan jogszabályba ütközik, egyben bűncselekmény elkövetésének alapos gyanúját is felveti”, a cég a felmondás kézhezvétele után azonnal megteszi a szükséges jogi lépéseket azért, hogy megóvja törvényes jogait és érvényesítse jogos igényeit.
Korábban Tarlós István főpolgármester azt közölte, hogy december 21-én, azaz e hét hétfőjén Orbán Viktor miniszterelnökkel folytat megbeszélést a BKV finanszírozásának hosszú távú megoldásáról.
Már nem csapkodja az asztalt
A Tarlós-Orbán találkozóról csak kedden tájékoztatják a közvéleményt, a Népszabadság azonban tudni véli, fordulat az nem történt, a kormányfőnek nincs új „bejelenteni valója”, ami a fővárost illeti.
Egy másik kormányzati forrás szerint a 2016-os költségvetés számai nem változnak, azért sem, mert a múlt heti parlamenti döntés szerint éves szinten 103 milliárd forint áll Tarlósék rendelkezésére a befolyt iparűzési adóból.
Új korszakot nyitott a kormány Tarlós István számára. A főpolgármesteren, illetve a közgyűlés döntésén múlik ezek után, hogy ebből mennyit költenek a fővárosi tömegközlekedésre, illetve a BKV-ra. A szükséges összeg a főváros rendelkezésére áll, mondta a napilapnak a forrása.
„Innentől kezdve István nem csapkodhatja az asztalt”, összegezett az informátor, aki nem zárta ki, hogy az állam 2016-ban is részt vállal a különböző fővárosi fejlesztésekben.