Közélet

Más tollával ékeskedik a BRFK

Kezdetben egy villamosvezető ismerősömet idézem: „Épp azt beszéltük bent a sztrájk alatt, hogy ha ti nem kezdtek nyomozásba, és nem derítitek ki, hogy kik siklatták ki a villamost, a BKV nem foglalkozott volna vele, a töketlen rendőrség meg nem tudott volna mit tenni. Kezükbe adtátok a megoldott ügyet, mégsem fogtok ebből látni semmit. ”

Történt ugyanis, hogy március 20-án este kisiklott egy villamos a Fehérvári úton a Bocskai út megállóhely után, melyek később ismeretlenek összefirkáltak. A BKV-figyelő szerkesztőinek és olvasóinak köszönhetően, a hozzánk került anyagok segítségével közel 2 nap alatt göngyölítettük fel az ügyet, melyet a BKV eddig sem köszönt meg. Nem csak azt derítettük ki, hogy a graffitisok siklatták ki a villamost, hanem neveket és adatokat is küldtünk a rendőrség számára, melyek alapján a tetteseket napokkal később elkapták majd kihallgatták.

Mindenki maga dönti el, hogy mit gondol az eseményről, és ezek után mit gondol a BKV vezetéséről, ugyanis a nyomravezetői díjat, melyet a BKV-figyelő egy szervezetnek ajánlott volna fel, nem nekünk, hanem az ügyben kevésbé érintett rendőrségnek adta át ünnepélyes keretek közözz.

Emlékeztetőül összegyűjtöttük a kisiklott villamossal kapcsolatos cikkeket, és bemásoljuk a gondolna.hu cikkét is.

Cikkek:

gondolna.hu:

A BKV Zrt. a mai napon, ünnepélyes keretek között, fejenként 100.000 forint jutalmat adott át a Budapesti Rendőr-főkapitányság graffiti-ellenes nyomozócsoport öt munkatársának, akik nemrégiben kapták el a villamos-kisiklató graffitizőket.

Mint emlékezetes március 20-án este, a Fehérvári út és az Ulászló utca kereszteződésében egy fiatalokból álló csoport kisiklatott, majd megrongált egy villamost. Ezzel a cselekményükkel nemcsak a közvagyont rongálták, de a villamoson utazók életét és testi épségét is veszélyeztették. A szerelvényt kisiklató fiatalok, a baleset után a jármű külső felületét összefirkálták.

A BKV Zrt. az eset különös súlyára való tekintettel a mai napon, a nyomozással megbízott öt rendőrt összesen 500 ezer forint pénzjutalomban részesítette.

A BKV-ra különösen nagy terhet rónak a járművek utasterében és külső burkolatán, illetve az állomásokon keletkező, vandalizmus, graffitik, rongálások által okozott károk. Ezeknek a helyreállítására évente átlagosan 100-120 millió forintot költ a vállalat.

UPDATE1: Sz. G. rendőr alezredes kereste meg egyik szerkesztőnket az eset után 14 nappal, és 12 nappal azután, hogy legalább 5 ember tett feljelentést a cikk alapján, és hogy a BKV-figyelő napokig az országos médiába került. Az alezredes szerint ők szépen összerakták a mozaikokat (amiket mi raktunk össze), de idézem: „kösz a segítséget”

A levelet kérésére nem publikáljuk

UPDATE2: Ismét egy érdekességet vettem észre. Annak idején mikor a rendőrséget megkerestük a rendőr alezredes úr, a létrehozott vizsgálócsoport tagja a magán e-mailcíméről keresett meg, nem hivatalos levélben (értsd: tegezős levél, hangulatjelekkel, stb.)

Érdekesnek tartom, hogy az alezredes úr a rendőrség számára küldött levelére a magán címéről válaszol. Érdekesnek tartom, hogy ezek után saját maguk által összetett mozaikokról beszél. Érdekes, hogy amíg a BKV-figyelő nem számolt be a nyomozásáról a BKV ismeretlen tettes ellen tett feljentést és a BRFK ismeretlen tettes ellen nyomozott. Kétlem, hogy a médiában megjelent videók és képek nélkül bármire is mentek volna.

Ha találkozásba bocsátkoznék azt mondám, hogy az ezredes megtalálta a blogon lévő anyagokat, majd azt úgy adta elő, hogy Ő gyűjtötte össze, ami részben igaz, hisz tőlünk gyűjtötte össze, de sok feladata már nem volt vele.

Persze ez csak találgatás és messze nem biztos, hogy ez volt a valóság.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik