A Csepel Holding igazgatósága egyeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal illetékeseivel a tartozás rendezésének módjáról a felszámolás elkerülése érdekében.
A társaság BÉT honlapján közzétett első félévi jelentése szerint a csepeli szerszámgépgyártás nagyon nehéz időszakot élt át 2019 elején. Az Orosz Államvasutakkal, valamint a DGC céggel kötött szerződés az orosz fél elállása okán nem teljesült.
Az Orosz Államvasutak igényére a DGC céggel kötött szerződés a leányvállalatnak 2 millió euró veszteséget okozott. A projekttel kapcsolatos veszteségeket kifizetetlen számlák jelzik, amit most egy orosz ügyvéd bevonásával megpróbál a cég peres úton érvényesíteni a DGC-n. A vezetői összefoglaló szerint ennek következménye, hogy nagyon komoly NAV-adósságok halmozódtak fel a cégcsoportnál – írta az MTI.
Közölték azt is, hogy a társaságok vezetése és az igazgatóság komoly erőfeszítéseket tesz a felszámolási fenyegetés elkerülése érdekében, további jelentős projektek előkészítésén dolgozik, amiből fedezhetőek lesznek a korábban felhalmozott tartozások.
A jelentés szerint az orosz Transzmasholding kereste meg a cégcsoportot 1300 személyvagont érintő egyiptomi szállításban való részvétel okán. Ezen projekt műszaki előkészítése és az árajánlatadás folyik, ami várhatóan a közeljövőben szerződésben zárul. Egyéb jelentős munkákon is dolgozik a vállalatcsoport: ezek az ultraprecíziós CNC esztergagép szállításának előkészítése India irányába és német megrendelésre felújított gépek szállítása – elsősorban az autógyártás piacára.
A vezetés úgy gondolja, hogy a társaságot év végére sikerül egészséges állapotúra hozni. Ebben szerepet kap egy tőkeemelési lehetőség is, ami további fejlődést, és jelentős árbevétel-növekedési potenciált hordoz – olvasható a jelentésben.
A Csepel Holding Nyrt. 2019 első fél évében 333,5 millió forint árbevétel mellett 44,2 millió forint nettó eredményt könyvelt el. Az árbevétel 29,2 százalékkal, a nettó eredmény 59,1 százalékkal kisebb a tavalyi első félévinél.