– Nem félő, hogy a gazdasági válság miatt a marketingkommunikációs csoportnak esetleg kevesebb mozgástere lesz?
– A válság mindenkit, bennünket is kihívások elé állít, ezért a jövőben még inkább törekednünk kell a leghatékonyabb marketingkommunikációs eszközök keresésére és használatára. Az összehangolt, konzisztens kommunikációnak nagy szerepe lesz.
– Mi a csoport legfőbb feladata?
– A célcsoport felé történő teljes ATL- és BTL-marketing-kommunikációs tevékenység koordiná-lá-sa, beleértve a márkaépítést, a touch-point-kommunikációt, a szponzorációt és eseménymarketinget, valamint az értékesítést támogató marketingtevékenységeket.
– A TNS listaáras adatai szerint 2008 utolsó negyedévében jelentősen csökkentették reklámkiadásaikat 2007 hasonló időszakához képest. Az idén is tovább zsugorodhat a marketingbüdzsé?
– Éves szinten a 2008-as költségvetésünk nem lett kevesebb 2007-hez képest, sőt. A látszólagos csökkenést egyrészt az okozta, hogy az utolsó negyedévben más típusú marketingkommunikációs tevékenységekre, szponzorációra és eseménymarketingre költöttünk. Másrészt a televízióban elsősorban alternatív kommunikációs eszközökkel, például műsor-szponzorációval jelentünk meg a hagyományos reklámspotok helyett.
– Már az év végén is sokat reklámozták a megtakarítási lehetőségeket és a banki szolgáltatásokat. Ezekre ebben az évben is nagy hangsúly irányul?
– Tovább építjük a megtakarítási imázsunkat, amelyet tavaly tavasszal indítottunk. Az üzeneteinket a piaci helyzethez igazítjuk, de alapvetően továbbra is a hosszú távú előnyökre helyezzük a hangsúlyt.
– Melyik médiatípusnak lehet továbbra is, vagy éppen mostantól nagy szerepe a BB kommunikációjában és melyek lehetnek a vesztesek?
– Az internet hagyományosan erős csatorna számunkra, itt sokat költöttünk az elmúlt esztendőkben, és ez az idén is így marad. A korábbi évekkel ellentétben azonban visszafogjuk a közterületi megjelenésünket.
– Várhatóan a többi pénzintézet is kevesebbet költ majd reklámra az idén?
– Piaci prognózisok két számjegyű csökkenést jósolnak, a kereskedelmi televíziók is 15 százalékos visszaesést várnak a teljes piacra. Valószínűsíthető, hogy ez a bankszektorban is érezhető lesz.
– Emesés spotjaikról az egész ország beszélt, de vajon Emese mennyi ideig képes még erősíteni a bank imázsát?
– Még mindig beszédtéma, és úgy látjuk, továbbra is az marad. Folyamatosan mérjük a kampányok hatékonyságát és az ügyfelek visszajelzéseit. Az adatok azt igazolják, hogy az emberek szeretik a karaktert és értik a reklámüzeneteket, tehát egyelőre nincs okunk megválni Emesétől.
– Nem tartja túl veszélyesnek, ha ennyire egy-két figurára épülnek a kampányok? A UPC megszenvedett azzal, amikor leváltották Szőke kapitányékat.
– Egy karakter kiüresedésének veszélye akkor áll fenn igazán, ha az túlságosan egysíkú, s egy idő után nem tud meglepetésekkel szolgálni. Az sem tesz jót neki, ha a történet kizárólag egy karakterre épül. A UPC-vel ellentétben nekünk 3-4 nagyszerű szereplő áll a rendelkezésünkre, bár kétségkívül Emese van leginkább reflektorfényben. A történet kerete kellően rugalmas ahhoz, hogy üzeneteinknek megfelelően alakítsuk, s ahogy a legújabb kampányunk is mutatja, a történetben mindig ott van egy új fordulat lehetősége.
– Ha most ön lenne a Provident marketingvezetője, mit csinálna? Mi lehet ilyen helyzetben a jó marketingstratégia?
– A jelenlegi gazdasági környezet minden vállalat számára nehéz időszakot jelent, különösen igaz ez a pénzügyi szolgáltatókra, amelyeknek egy sokszorosan összetett elvárásrendszerben kell megtalálni és kommunikálni a legmegfelelőbb válaszokat.