A csalók az elektronikus levél feladójaként az MBK bankot tüntetik fel, és az üzenetet is egy MKB-s logóval kezdik, majd a következő szöveggel folytatják:
“Kedves üzleti ügyfelek,
Ön bejelentés érkezett.
Belépés NetBANKár Business” (Az utolsó sor egy link, de ezt nem másoltuk ide, mert ez az, amit nem kéne megnyitni.)
Az MKB Bank a levéllel kapcsolatban azt írta szerkesztőségünknek, hogy soha nem kérnek ügyfelekitől személyes, illetve bizalmas azonosító adatokat (jelszavak, PIN kódok). Megerősítették: ezt az elektronikus levelet jelenleg még ismeretlen csalók küldték a bank nevében, hogy egy hamis, az MKB NetBANKár oldalára hasonlító weblapra irányítsák a hivatkozást megnyitókat. A szándékuk ezzel az internetbanki azonosítók megszerzése, hogy hozzáférést biztosítsanak maguknak az ügyfelek pénzügyi adataihoz, esetlegesen pénzéhez.
Az igazit így védik
Az MKB NetBANKár használatához bevezetett, a tranzakciókhoz kötött kötelező SMS aláíró jelszó és az EV-SSL technológia ((a böngésző címsora zöld színre vált és a hivatkozás előtt vagy után megjelenik az “MKB Bank Zrt. [HU]” felirat) minden ügyfelünk számára kiemelt védelmet nyújt a csalárd pénzmozgással járó tranzakciók ellen. A biztonság alapfeltétele, hogy a tranzakciót aláíró SMS-t, amelyet ügyfeleink saját mobiltelefonjaikra kapnak, semmilyen körülmények között ne adjuk meg adathalász oldalon.
Tartsuk mindig észben azt is, hogy ne használjuk a levélben megadott hivatkozást (linket), és soha, semmilyen körülmények között ne adjunk meg személyes azonosítókat, jelszavakat – tanácsolják.
A bank biztonsági osztálya megtette a szükséges intézkedéseket.