Vakító kék ég, hullámzó tenger, karcsú, elegáns vitorlás, forrón perzselő nap – és egy kis céges tréning kikapcsolódásként. Ez nem egy munkavállaló (rém)álma, hanem a valóság, hiszen egyre több és egyre nagyobb cégek rendelnek meg élményvitorlázással egybekötött motivációs vagy céges tréninget. A piac bővül, hiszen a már megszokottnak tűnő kastélyszálló vagy Balaton-parti klubhotel mellett a tengeri vitorlázás sokkal nagyobb motivációt és izgalmat jelent. A cég is jól jár, hiszen az alkalmazottak hálásak a nem mindennapos kikapcsolódásért.
Teljes a luxus
Az igényektől függően persze itt is lehet választani jutalomutazás vagy vezetői stratégiai megbeszélés között. Bíró Gábor, a Magyar Adria Yacht Club tulajdonosa szerint csak a megrendelőn múlik, milyen programot állítanak össze a tengeri kikapcsolódásra.
Amennyiben ez egy jutalomvitorlázás, akkor a program is sokkal lazább, kötetlenebb – mondta el a FigyelőNetnek Bíró Gábor. A cégek gyakran az ifjú titánokat, vagy egy nagyvállalat az értékesítési csapatát küldi el. Volt már olyan, hogy egy multicég értékesítői ott, a hajón találkoztak először, de a vitorlázás alatt jól megismerhették egymást. Ilyenkor játékos, szórakoztató programokat szervezünk, kincskeresést, szigetfoglalást. Az sem ritka, hogy a cég különrepülőt bérel a vezetőknek, és a hajón is tart a mulatozás, eszem-iszom, de ez nagyon sok pénzbe kerül. A kikötőben már lehet előadásokat, esetleg tréningeket is tartani, hogy azért legyen egy kis szakmai rész is a kiránduláson. „A hajóhoz mi biztosítjuk a kapitányt, de akit nagyon érdekel ez a sport, a tengeren egyhetes tanfolyam alatt tud vitorlásjogosítványt szerezni, amivel már egyedül is bérelhet hajót” – mondja a Magyar Adria Yacht Club tulajdonosa.
Valódi élmény
Boros Imre trénerként dolgozik a cégnél, és már több ilyen vitorlás-csapatépítésen vett részt.
Ez a fajta tréning valódi eredményt hoz – állítja. – A résztvevők között erős, pozitív érzés alakul ki, aminek segítségével sokkal könnyebb együtt dolgozni. Ami nagyon fontos, hogy ez a fajta tréning változatosságot hoz a cég életébe, olyan újdonság, amit mindenki vár, mert végre kimozdulnak a megszokott környezetükből. Mivel mindennap más kikötőben kötnek ki, új és új ingerek érik őket, a közös programok segítségével pedig összekovácsolódik a csapat. Fontos, hogy ez a tréning ne csak egy egyszerű nyaralás legyen, hanem minden dolgozó kapjon valami extra élményt is.
Előfordulhat az is, hogy a cég a vezetői nem jutalomútra mennek, hanem esetleg a jövő évi üzleti stratégiát akarják kidolgozni. Erre is van lehetőség, hiszen míg a hajón keményen dolgoznak, este, a kikötéskor már szabad programok várják őket. A vitorlás kabinját át lehet alakítani tárgyalónak, van internetkapcsolat, kivetítő, fehér tábla, minden, ami csak kell.
A hajóbérlés megdobja az árat
Az újdonság varázsával együtt a céges vitorlástréning még extra dolognak számít. Az árat megdobja a hajóbérlés díja, egy tízfős hajóért legalább két-háromezer eurót, plusz kikötői díjat, biztosítást, kaukciót kell fizetni, és akkor még nem beszéltünk a kapitány 80–100 eurós napidíjáról és ellátásáról sem. Bíró Gábor nem rejti véka alá: ők egy tíz ugyanolyan hajóból álló flottát üzemeltetnek, ami bizony nem kevés pénz. Sok függ a kihasználtságtól, attól, hogy mennyi hajót tudnak bérbe adni. Ezzel együtt úgy látja: ez a piac még bővülni fog, hiszen nagy benne a potenciál, sok cégnek nagyon megtetszett ez a szolgáltatás, és hajlandóak egy kicsit többet fizetni is ezért.