Gazdaság

A Tökéletes Kft. felkészülése a millenniumi problémára

1. VEZETŐI ELKÖTELEZETTSÉG. A vezérigazgató körlevélben teszi közzé a problémát és igyekszik mindenkit megnyerni az ügynek.

2. FELELŐSÖK. A vezérigazgató kinevezi azt, aki a projektért és azt, aki a kommunikációért lesz felelős.

3. BESZÁMOLÁSI REND. A vezérigazgató meghatározza, hogy ki kinek és mikor köteles beszámolni. Közösen kialakítják a kommunikációs stratégiát.

4. PRIORITÁSOK. A kockázatok és a következmények mérlegelése alapján kijelölik a prioritásokat és azt, hogy milyen kritériumok alapján minősítik sikeresnek a projektet.

Például prioritást kap:

Az üzleti folytonosság biztosítása

Az üzletileg fontos összes rendszer ellenőrzése, illetve javítása

A határidők betartása

Nem kap viszont prioritást:

A költségvetési keret szigorú betartása

A projekt mielőbbi befejezése

5. MUNKAMÓDSZER. Meghatározzák, hogy miként vonják be az egyes szervezeti egységeket a felkészülésbe:

Mindenki részt vegyen-e a feladatok végrehajtásában vagy csak egy-két ember

Eldöntik, hogy igénybe vegyenek-e tanácsadókat (s ha igen, a projekt mely fázisainál és mire)

6. HATÁRIDŐK. Kijelölik a határidőket.

7. HELYZETFELMÉRÉS. A projekt végrehajtásáért felelősök számba veszik:

A számítástechnikai hardvereszközöket (munkaállomásokat, szervereket, hálózati eszközöket)

A szoftvereket: a vásárolt és a saját fejlesztésű rendszereket

A beágyazott eszközöket (a termelési műszereket, a gyártó berendezéseket, az olyan irodai berendezéseket, mint a fax, a telefon, az épületgépészeti rendszereket)

A saját rendszerek közötti és a külső adatkapcsolatokat

A partnereket: a beszállítókat, az ügyfeleket és a szolgáltatókat

Az űrlapokat, bélyegzőket

Összegyűjtik a gyártói, szállítói nyilatkozatokat

Elemzik:

A szerződések tartalmát

Mennyire kötődnek az eszközök, a partnerek az üzleti folyamatokhoz?

A folyamatban levő projektek hatásait

A kihaló rendszereket

A számbavétel alapján meghatározzák a kritikus rendszereket, partnereket

Összegyűjtik azokat az információkat, amelyekből kiderül, ki mennyire érintett a probléma által

8. KOMPATIBILITÁS. A projektfelelős irányításával

Teszteket terveznek

Végrehajtják a teszteket az ismeretlen érintettségű elemekre

Megoldási terveket dolgoznak ki (mit kell kidobni, lecserélni, kijavítani)

9. MEGVALÓSÍTÁS. A szervezeti egységek vezetői a projektfelelős irányításával

Kijavítják a rendszerhibákat, illetve szükség esetén új verziókra térnek át

Elvégzik az ellenőrző teszteket

A teszteredmények ismeretében elvégzik az újabb kis javításokat

Végrehajtják az összes kapcsolódó rendszer együttes működését ellenőrző integrációs tesztet (valósághűen szimulálják az üzleti folyamatokat).

10. KATASZTRÓFA-TERV. Elkészítik az üzleti folyamatossági tervet

Kigyűjtik az üzleti folyamatokban szereplő kritikus eszközöket, partnereket

Kidolgozzák a katasztrófa-forgatókönyvet (számba veszik a lehetséges eseményeket)

Kidolgozzák azokat az előkészítő lépéseket (mint például készletezés, a faxok dátum-visszaállítása probléma esetén), amelyek garantálják a folyamatos működést

Gondoskodnak a folyamatossági terv oktatásáról és kipróbálásáról

Ajánlott videó

Olvasói sztorik