Élet-Stílus

Három perc miatt esett neki az új főnök a 25 éve a cégnél dolgozó beosztottnak, de gyorsan megbánta

Chicago Tribune / Contributor / Getty Images
Chicago Tribune / Contributor / Getty Images
A túlórázást minden cégnél másképp szabályozzák, a főnököknek azonban mindenütt egyformán tiszteletet és empátiát kellene tanúsítaniuk a túlórázó beosztottjaik iránt, ahelyett, hogy ésszerűtlen követelményeket támasztanak velük szemben.

A túlórázásról, illetve egy munkahelyi vezető érzéketlenségéről és meggondolatlanságáról osztott meg egy történetet az Upworthy.

Az eseményekről a Reddit közösségi portálon beszámoló férfi azt írja, 25 éve dolgozott szerelőként egy vízszolgáltató vállalatnál és egyike volt a legjobbaknak kollégái között. A bajok akkor kezdődtek, amikor egy új vezető érkezett a céghez.

A szerelő azt írja, bizonyos munkavállalóknak volt egy havi kvótájuk, amikor munkaidőn kívül is, éjjel-nappal készenlétben kellett lenniük arra az esetre, ha sürgősen meg kellett javítaniuk valahol valamit. A készenlét minden hónapban egy hetet jelentett.

Egy ilyen készenlétes héten történt, hogy egy pénteki napon, a tapasztalt szerelő reggel fél nyolckor vette fel a munkát, de a sürgősségi munkák miatt csak szombat hajnalban, negyed négykor végzett. A következő munkanapján, kedden az új főnök az irodájába hívta és leteremtette.

A főnök problémája az volt, hogy a szerelő azt jelentette le, hogy 3 óra 15 percig dolgozott, ám a céges járműre szerelt nyomkövető szerint már három perccel korábban 3 óra 12 perckor elhagyta a munkahelyét.

A szerelő meglepődött, hogy a vezető három perc miatt veszekszik vele, elmagyarázta, hogy több mint 19 órát dolgozott le egyhuzamban, amikor végzett, nem igazán figyelt már a pontos időpontokra, de három percen egyébként sem múlik semmi. A főnök azonban hajthatatlan volt és azt mondta a szerelőnek, egy ilyen szabálytalanságért akár ki is rúghatná.

A szerelő úgy döntött, nem hagyja annyiban a dolgot, kiáll magáért. Közölte a főnökével, hogy ha ilyen kicsinyesen ragaszkodik a pontossághoz, akkor ő a jövőben

egy perccel sem lesz hajlandó munkaidő előtt beérni, és minden nap pontosan a munkaideje lejártakor leteszi a munkát, sürgősségi készenlétet pedig nem hajlandó vállalni a továbbiakban.

Amikor értesültek a történtekről, a munkatársai is követték a szerelő példáját, így nem kellett sok idő hozzá, hogy az ügyfelek panaszai árasszák el a cég központját. Amikor a kisfőnöktől megkérdezték a főnökei, hogy mégis mi történik, ő azt felelte, hogy az egyik idősebb alkalmazott ellene hangolja az embereit, ezért haladnak rossz irányba a dolgok.

A nagyfőnök szerencsére korábbról ismerte a szerelőt, ezért őt is berendelte, hogy megkérdezze, mi történt. Amikor a férfi mindent elmagyarázott neki, a kisfőnököt rövid úton elbocsátották a jeladórendszer szabálytalan használata miatt, ugyanis a rendszert a cégnél csak a vészhelyzetekben szabad használni, arra nem, hogy a munkavállalókat ellenőrizzék vele.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik