Bakos Bernadett (LMP) aról kérdezte Lázár Jánost, hogy a kormány miért nem a közösségi közlekedés 27 százalékos áfáját csökkentette 5 százalékra a városnéző „hop on hop off” buszos személyszállításé helyett. Az ellenzéki politikus arra is érdeklődött, hogy Rogán Antal miniszter (mint a turizmusért felelős) egyeztetett-e előzetesen vele, aki a közlekedést felügyeli, illetve ő egyetért-e a fenti áfacsökkentéssel. Bakos Bernadett tájékoztatást kért arról is,
mikor, milyen formában tervezi a kormány a közösségi közlekedés áfáját csökkenteni!
Lázár János helyettese válaszában emlékeztetett rá, a városi turistabuszok áfájának csökkentése nem egyedüli, az Orbán-kormány az elmúlt években többször is élt ezzel, így az étkezőhelyi vendéglátáshoz tartozó szolgáltatások, a kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás esetében is. Csepreghy Nándor ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy szerinte
a tömegközlekedést nem úgy lehet olcsóbbá tenni, hogy az áfa csökkentésre kerül.
Elképzelhető, hogy van olyan szektor, ahol ez működik,
ő azonban úgy gondolja, a közösségi közlekedésnél nem ez a leghatékonyabb megoldás. Olyan innovatív és újszerű megoldások kellenek, mint az ország- és megyebérlet – tette hozzá, majd példákat is hozott irományában arra, hogy az új bérlettípussal mennyivel olcsóbb lett az ingázás.
Karácsony Gergely szerint azzal, hogy nem csökken a közösségi közlekedés áfája, idén is több mint 10 milliárd forintot fizetnek a jegy- és bérletbevételek után a kormánynak, amely valójában az adófizetők kontójára adott milliárdos ajándékot cégeknek, amelyekről korábban mi is azt írtuk, hogy az adócsökkentés nem jár párhuzamosan árcsökkentéssel. A döntés a turistabuszok esetében is csak a cégeknek kedvez, nem jelenti automatikusan, hogy olcsóbbá válna a szolgáltatásuk, de mivel jóval kevesebbet adóznak, erre is esélyük nyílhat, ha a nagyobb haszon miatt nem nyelik le a különbözetet.