Belföld

Volvo V50 1,8 Momentum

Kipróbáltuk a Volvo kisebbik kombiját, a V50-es jelűt. A prémium minőségű középkategóriás modell egyértelműen a kategória jelenlegi csúcsát képviseli – és ez az árán is észrevehető. Tekintse meg galériánkat >>

A V50 minden tekintetben sokkal jobb autó lett, mint elődje, a V40 volt. Az új modellnek sikerült alsó középkategóriás kombiból igazi prémiumautóvá fejlődnie. Az autó designját igyekeztek minél inkább az egységes márkaarculat jegyében kialakítani, így az összes tipikus Volvós ismertetőjegy felfedezhető rajta, ám míg testvére, az S40-es könnyen összetéveszthető a nagyobb Volvókkal, addig a V50 sokkal egyedibb megjelenésű, amiért nyilván a kombiforma és a tetszetős hátsó kialakítás felel.


Volvo V50 1,8 Momentum 1


Stílusos beltér


Az elegáns formák és finom megoldások természetesen az utastérben is főszerepet kaptak. Legérdekesebb talán a kecses formájú, integrált középkonzol, amely szemből nézve teljesen hagyományosnak tűnik, ám a valóságban mindössze néhány centi vastag lapról van szó, mögötte ötletes, de kevéssé praktikus rakodóhellyel. Pedig jól jönne néhány méretes pakolórekesz, mert a piciny térképzsebek gyakorlatilag használhatatlanok, a kesztyűtartó sem nevezhető nagynak, így a legpraktikusabb rakodóhely a két öblös pohártartó. Az utastérben felhasznált anyagok rendkívül jó minőségűek, tapintásuk kellemes, ez a kárpitokra fokozottan igaz, ráadásul a nálunk járt tesztautóban használt kétszínű, világos ülések kifejezetten vidám légkört teremtettek.

Az első üléseket semmilyen kritika nem illetheti, hiszen szinte bármilyen testalkattal jól el lehet férni bennük. Nagyon jól beállítható az üléshelyzet, a kormány mind a négy irányba tág tartományban mozgatható, az ülőlap dőlése is változtatható, a kényelmet pedig az állítható gerinctámasz fokozza. Hátul is kényelmes a V50, ám a helykínálat itt inkább csak átlagos: egy termetesebb sofőr mögött már kifejezetten szűkösnek bizonyulhat a lábtér. A csomagtér a maga 417 literes méretével nem tartozik a kategória élvonalába, viszont a prémium minőség itt is érződik, a kárpit finom, kifejezetten színvonalas benyomást kelt.

Átlagos 1,8-as





Műszaki adatok
Motor: 1798 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 92 kW (125 LE) /6000 min
Nyomaték: 165 Nm /4000min
Saját tömeg: 1374 kg
Hossz/szél./mag.: 4514/1770/1452 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Csomagtér: 417-1307 l
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11 s
Gumiméret: 195/65 R15
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,8 / 9,8 / 7,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
Üzemanyagtartály: 62 l
Garancia: 2 év általános
Alapár: 7 510 000 HUF

A V50 1,8-as benzinmotorja 125 lóerős, normál körülmények között kellő rugalmasságot és dinamikát mutat. A motor karakterisztikája is inkább a nyugodt stílushoz illik, igazán a közepes fordulatszám-tartományt kedveli, de ha kell, képes akár 6000 fölé is pörögni.


A váltó áttételei kellően rövidek, így még 130-140-es tempóról is dinamikusan gyorsít. A váltó amúgy talán az egész autó egyik legjobban sikerült alkatrésze, rendkívül precízen kapcsolható, ugyanakkor vajpuhán jár. A finom szerkezet még a japán egységeken is túltesz.

Remek futómű

A V50 másik büszkesége a futómű. Az elöl McPherson, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztés nagyautós kényelmet és remek stabilitást ígér. A kisebb úthibákat szinte tökéletesen kivasalja, és a nagyobbakat is jó hatásfokkal csillapítja, ezáltal az autó komfortja akár egy nagyobb kategóriás modellével is összevethető.


Szerencsére a komfort nem megy az úttartás rovására, az autó kanyarban is jól helytáll, és a végletekig semleges marad. Így remek partner a sportos kanyarvételekben is, amihez nagyon jól passzol a rendkívül precíz kormány és az érezhetően hatalmas tartalékokat rejtő fék is.


Volvo V50 1,8 Momentum 10


Svéd acél


Tempósan autózva is teljes a nyugalom az utastérben, hiszen a Volvóban ilyenkor is tökéletes biztonságban érzi magát az ember. A stabil, merev karosszérián kívül egy sor biztonsági berendezés is az autó részét képezi: két első, két oldalsó, valamint két függönylégzsák jár szériában, de van az autóban menetstabilizáló elektronika (DSTC) és blokkolásgátló is, így a V50 természetesen hozza a kötelező öt csillagot az EuroNCAP törésteszten.


Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ remek futómű pontos váltó, prémium minőség,
– kevés rakodórekesz, szűkös helykínálat hátul, drága

A Volvo kisebbik kombija elődjéhez képest hatalmast fejlődött, valódi alsó középkategóriás prémium modell lett. Az autó minőségi megoldásai egyértelműen túlmutatnak a kategórián, ám ez az árban is érződik. Az általunk kipróbált 1,8-as alapára 7,5 millió forint, ami azért a prémium minőség mellett is túlzás. Ezért a pénzért jobban megéri dízelmotort választani, ami amúgy is jobban illik az autó karakteréhez.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik