Belföld

Interjú az Avaya pénzügyi igazgatójával

A hannoveri CeBIT színes forgatagában Charles Denessel, az Avaya regionális pénzügyi igazgatójával beszélgettünk egy csésze kávé mellett arról, hogy a nagyvállalatok kommunikációs igényeit kiszolgáló cége miként követi az e-világ új irányzatait.

Mint ismeretes az Avaya tavaly ősszel vált le a száloptikai szektorban tevékenykedő amerikai Lucent Technologiesról. A beszélgetés során elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy az azóta eltelt fél év mit hozott az Avaya számára.

– Az Avaya az e-business infrastruktúrájának építőköveit szállítja a megrendelőknek, s ezzel, ha közvetve is, hozzájárul sikeres működésükhöz. Vajon az Avaya is alkalmaz e-business-megoldásokat saját működésének megkönnyítése érdekében?

– Már megkezdtük belső üzleti folyamataink átalakítását, s folyamatosan vezetünk be e-business-megoldásokat, -eszközöket, -módszertant. Fel akarunk zárkózni az e-business-cégek mellé; ennek érdekében jelentős beruházásokat hajtottunk végre. A legfontosabbak azok az e-commerce-megoldások, amelyekkel ügyfeleink az interneten keresztül vásárolhatnak tőlünk. Arra törekszünk, hogy valódi, automatizált elektronikus kereskedelmet alakítsunk ki két végpont közt, azaz nem olyat, amely csak a front-enden érvényesül, s mögötte minden manuálisan zajlik.

Avaya névjegyA Basking Ridge-i székhelyű Avaya a nagyvállalatok, kormányhivatalok és egyéb szervezetek számára készülő kommunikációs rendszerek vezető szállítója. A társaság konvergens hang- és adatátviteli, ügyfélkapcsolat-menedzsment, üzenetkezelési, többfeladatú hangátviteli hálózati és strukturált kábelezési termékeket és szolgáltatásokat kínál. Világelső az üzenetátkezelési és strukturált üzleti kábelezési rendszerek forgalmazása, az Egyesült Államokban pedig piacvezető a hang alapú vállalati kommunikációs rendszerek és call centerek eladása terén. A nagyvállalati kommunikációs rendszerek és szoftverek terén szerzett vezető pozícióját, termékeinek és szolgáltatásainak széles körét, valamint más vezető műszaki és tanácsadó szolgáltató cégekkel kötött stratégiai szövetségeit kihasználva az Avaya átfogó e-üzleti megoldásokat szeretne kínálni az ügyfeleinek.– Vannak példák az iparágban arra, hogy cégek szinte teljes üzleti tevékenységüket az interneten bonyolítják. Önöknek is ez lebeg a szemük előtt?

– Mi nem akarjuk teljes üzletmenetünket kivinni az internetre, szeretnénk más csatornákat is működtetni az ügyfeleinkkel való kapcsolattartásban. Ezeket rugalmasan alakítjuk, partnereink igényeinek megfelelően.

– A másik divatos téma az ügyfélkapcsolat-kezelés. Ugyanaz a kérdésem, mint az e-business esetében: önök szállítanak CRM-infrastruktúrát, de vajon használják-e maguk is az ügyfélkapcsolat-menedzsmentet?

– Természetesen. Van egy ügyfélszolgálati központunk (Customer Support Center) Hollandiában. Ez a legmodernebb eszközökkel felszerelt létesítmény back-office támogatást biztosít ügyfeleinknek az EMEA-térségben. A központ azonban nemcsak vállalatunk CRM-mintapéldánya; jól reprezentálja VoIP-technológiánkat is. Az IP alapú hangátvitelt használja ugyanis a személykövető rendszer: segítségével bárhol elérhető a keresett munkatárs vagy ügyfél. Ezzel nagymértékben növelhető az ügyfélszolgálat hatékonysága.

– Az elmúlt időszakban nagyfokú konszolidációnak lehettünk tanúi a távközlési piacon. Ön szerint várhatók-e további leválasztások, illetve felvásárlások, fúziók?

– A távközlési szolgáltatók piacán bekövetkezett racionalizálást, deregulációt nem akarom kommentálni, mivel nem vagyunk a távközlési piac szereplői. A nagyvállalati területről azonban elmondhatom, hogy rendkívül nagy verseny folyik a piacon. Nagy a tülekedés, ezért további konszolidáció várható. A piacon csak néhány globális játékos marad meg, mert a túléléshez olyan mértékű beruházásra van szükség – nem utolsósorban a kutatás-fejlesztés területén -, amelyet a kisebb cégek nem engedhetnek meg maguknak. Az Avaya, szerencsére, jó helyzetben van, mivel számos szegmensben máris piacvezető szerepet tölt be.

– Milyen módon képzeli el a jövőben az Avaya piaci részesedésének növelését? Lesz-e szerepük ebben az akvizícióknak?

– Jelenleg két módon is sikerrel növeljük piaci részesedésünket. Az egyik az organikus növekedés, a másik az akvizíció. Szándékaink szerint ezekhez tartjuk magunkat a jövőben is.
– Nagyobb növekedési potenciált jelent-e a közép- és kelet-európai régió az Avayának, mint mondjuk Nyugat-Európa?

– Az elmúlt néhány évben rendkívül sikeresek voltunk Nyugat-Európában, mára azonban kissé alábbhagyott a lendület. Közép- és Kelet-Európára ugyanakkor nagy várakozásokkal tekintünk, hiszen Csehországtól Oroszországig, Magyarországtól Lengyelországig mindenütt jelen vagyunk. A befektetéseink most kezdenek megtérülni, a térség most kezd “megjutalmazni” bennünket azért, hogy hosszú éveken át, lényegében részesedés nélkül jelen voltunk, invesztáltunk a piacba, kitartottunk, s a keményebb időszakokban sem engedtük szélnek az alkalmazottainkat.

A beszélgetés során fény derült arra is, hogy Charles Denes magyarosan csengő neve ellenére mégsem hazánk fia, hanem lengyel származású.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik