A hetilap szerint egyelőre – mérlege alapján – még nincs nyoma annak, hogy Simicska Lajos Közgépe a támogatottból, a tiltott-tűrt zónába került (113 milliárdos árbevétel, 13 milliárdos adózott eredmény, 11 milliárdos osztalék). Ugyanakkor az út- és vasútépítési projektek általában éveken túlnyúlóak, a tavalyi eredmény pedig még a korábban elnyert munkákról és a nemzetközi beágyazottságról szól.
Ennél feltűnőbb a Duna Aszfalt (Szíjj László, Varga Károly) nevű szárnyalása. A cég 2014-re megötszörözte 2010-es árbevételét, megtizennyolcszorozta adózott eredményét. Feljövőben a Garancsi-féle Market Zrt, illetve a West Hungária Bau Kft., amely a minap vette meg Orbán vejének cégét. Nem kétséges, hogy a „Simicska »alternatíváiként« azonosítható infrastruktúra- építőket nem a tavalyi választások után kezdte helyzetbe hozni a kormány, hanem már évekkel korábban” – írja a Heti Válasz.
Miközben a Fidesz épp megszünteti gazdasági holdudvara koncentráltságát, a baloldalon éppen ellentétes a tendencia. Puch László volt MSZP-pénztárnok magyar osztrák, svájci, dán és horvát cégekből álló birodalmat épített maga köré. A lap fontosnak tartja, hogy Puch két kft.-ben is (Amandula, WAM Project) ügyvezetőként alkalmazza az MSZP egyik börtönviselt politikusát, a Zuschlag-ügy hatodrendű vádlottjaként elítélt Marsovszky Balázst. Részletek a legfrissebb Heti Válaszban.
Mészáros Lőrinc: osztalékeső
A Figyelő is számba vette az eredményeket. A gazdasági hetilap arra jutott, hogy a Simicska-Nyerges-Fonyó birodalom teljesítménye minden rekordot megdöntött, elsősorban a Közgépnek köszönhetően. A második Orbán-kormány aktívan segíti az eredeti hazai tőkefelhalmozás újabb hullámát, aminek köszönhetően Mészáros Lőrinc jobban is teljesít.
A miniszterelnök földije, a pályáját gázszerelőként kezdő felcsúti polgármester-vállalkozó kissé még méreten aluli a magyar államkapitalisták között, de azért él, mint hal a vízben, cégbirodalma a 2013-ashoz hasonló teljesítményt nyújtott tavaly: 15,3 milliárdos forgalom és 1,57 milliárdos profit mellett 1,8 milliárdos osztalékot vett fel. Szíjj László és Varga Károly (két tiszakécskei üzletember) a szűkebb pátriáján és az építőipari berkeken kívül továbbra is viszonylag ismeretlen, pedig egyre gigantikusabb kapacitás és vagyon felett diszponálnak. Az általuk összefogott csoport legfontosabb tagja a Duna Aszfalt. A cég tavalyi, 86,5 milliárdos forgalma nagyobb, mint a Közgépé bármikor 2013-ig! Az előbbi nyeresége is az árbevételhez mérhető tempóban nőtt, 7,4, illetve 5,6 milliárd forintra.