A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is közleményt adott ki a brókerbotrányban érintett ügyfelek megnyugtatására. Hivatkoztak arra, hogy a Magyar Nemzeti Bank 2015. február 24-én azonnali hatállyal felfüggesztette a Buda-Cash Brókerház Zrt. tevékenységi engedélyét, továbbá korlátozó rendelkezéseket vezetett be a brókerházzal összefüggésbe hozható Dél-dunántúli Regionális Bank (a továbbiakban: DRB) bankcsoporthoz tartozó négy pénzintézetnél (a BRB BUDA Regionális Banknál, a DRB Dél-dunántúli Regionális Banknál, a Dél-dunántúli Takarék Banknál, vagy az ÉRB Észak-magyarországi Regionális Banknál) is.
Kivételesen méltányosak lesznek
Megállapítják, hogy az intézkedések visszavonásáig az ügyfelek értékpapírjai és pénzeszközei feletti rendelkezési jogosultság szünetel, emiatt előfordulhat, hogy az érintett ügyfelek nem tudják határidőben teljesíteni adókötelezettségeiket.
És hozzáteszik, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal méltányosan jár el azokkal szemben, akik az érintett pénzintézetek valamelyikénél vezetik pénzforgalmi számlájukat, illetve fizetési számlájukat, és emiatt nem tudnak határidőben eleget tenni az adó- és járulékfizetési kötelezettségeiknek.
Rögtön azt is megjegyzik azonban, hogy a korlátozó intézkedések hatálya alatt álló pénzintézeteknél vezetett bankszámlák zárolása nem mentesíti az adózókat az alól, hogy a bevallásokat határidőre nyújtsák be. Vagyis ezen a téren nincs tolerancia.
Ha pénzt várnak a NAV-tól
Arra is kitérnek, mi a helyzet akkor, ha egy érintett éppen pénzt várna az egyik felfüggeszett pénzintézetben vezetett számlájára a NAV-tól. Ezek szerint a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz már benyújtott bevallásban, vagy 17-es számú átvezetési és kiutalási kérelemben a DRB bankcsoporthoz tartozó pénzintézetnél vezetett pénzforgalmi számlaszámra kezdeményezett kiutalásoknál az érintett adózók az adóügyeikben illetékes adóigazgatóságnál kérelmezhetik, hogy a pénzüket egy másik pénzintézetnél vezetett számlájukra küldjék. Ehhez persze meg kell adni a másik pénzforgalmi számlaszámot.