A közösségi média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált, a hírfogyasztástól kezdve a vásárlási döntésekig sok mindenre hatással van. A Publicis Groupe CEE és a GWI közös kutatásából pedig kiderült, hogy ez közel sem csak a fiatal korosztályra igaz, hanem bizony az idősekre is.
A különböző platformok felhasználóinak átlagéletkora igencsak változatos: a Facebook és a LinkedIn felhasználói átlagosan a legöregebbek, nagyjából 40 év körüliek, míg az Instagramon (35 év) és a Snapchat-en (29 év) továbbra is a fiatalabb generáció képviselteti magát nagyobb számban. Különösen figyelemre méltó, hogy Magyarországon a TikTok átlagos felhasználói életkora 38 év, ami magasabb, mint a régió több országában.
Az adatok azt is mutatják, hogy a magyar internetezők átlagosan napi közel 2 órát töltenek a közösségi média platformokon, ami megegyezik a közép- és kelet-európai régió átlagával. Ugyanakkor a kutatás szerint a felhasználók egy jelentős része aggódik amiatt, hogy túl sok időt tölt a közösségi médiában: a szorongók átlagosan 2 óra 30 percet töltenek naponta a közösségi médiában.
Érdekes tanulság az is, hogy a magyar fogyasztók közösségi médiahasználata jelentősen befolyásolja vásárlási döntéseiket. A TikTok, az Instagram és a Facebook a legfontosabb platformok a márkák és termékek felfedezésében, amelyeket a magyar internetezők 86 százaléka információszerzésre és termékértékelések olvasására használ.
A Z generáció tagjai számára a közösségi platformokon indított keresések már megelőzték a hagyományos keresőmotorokat, míg a teljes lakosság körében továbbra is a keresőmotorok dominálnak. A TikTok különösen kiemelkedő az impulzusvásárlások terén, ahol a GWI adatai szerint a platformot felhasználók 58 százaléka találkozott már brandekkel vagy termékekkel.