Bár az OLED-kijelzők piaca nem ismeretlen a Samsung számára, hiszen rengeteg okostelefonba a Dél-Koreai cég gyártja a kijelzőt, de a kezdeti kudarcok után a televíziók frontján nem bíztak ebben a kijelzőtechnológiában, és az LCD, illetve az úgynevezett QLED, azaz kvantumpontos eljárással készülő, de szintén folyadékkristályos megoldásokra összpontosították az energiáikat.
Mindeközben a konkurens LG az organikus diódákkal megvilágított képernyőkre helyezte a hangsúlyt, napjainkra az egyre népszerűbb OLED-piac legmeghatározóbb márkájává váltak, és számos márka (Philips, Panasonic, Sony stb.) a cég paneljeivel építi az OLED tévéit.
A Samsung ugyan 2022-ben előállt a saját megoldásával (QD-OLED) ezen a területen, de a Reuters értesülései szerint ettől függetlenül idén ők is behódolnak az LG-nek, és már 2023-ban piacra kerülhetnek az első olyan Samsung okostévék, amikhez a dél-koreai konkurens biztosította az OLED panelt. Amennyiben hinni lehet a forrásoknak, az egyezség értelmében a Samsung jövőre 2 millió, 2025-ben és 2026-ban pedig már 6 millió panelt vásárol az LG-től.
Bennfentesek szerint a Samsung végül azért döntött az LG-vel közös üzlet mellett, mert a kedvezőtlen piaci eredmények után ebben látják a lehetőséget arra, hogy az OLED tévék piacán felvegyék a versenyt az olyan szereplőkkel, mint az OLED-tévék szegmensének 26 százalékát magáénak tudható Sony, illetve az egyre agresszívabban terjeszkedő kínai gyártók.