Csökkent a kínai Huawei Technologies Ltd. távközlési berendezés gyártó és szolgáltató konszern forgalma az év első felében, elsősorban az ellene elrendelt amerikai szankciók miatt – írja az MTI a cég honlapján közzétett friss adatok alapján. A Huawei 320,4 milliárd jüan értékesítési árbevételre tett szert az év első hat hónapjában, 29 százalékkal kevesebbre az előző évi bázisnál. A legnagyobb mértékben a lakossági készülékek üzletág forgalma csökkent az első hat hónapban, 47 százalékkal 135,7 milliárd jüanra.
A mobil hálózati berendezések üzletágban 136,9 milliárd jüan bevételre tett szert a Huawei, 14,2 százalékkal kisebbre az előző évinél. A csökkenés oka az 5G hálózati fejlesztés ütemének lelassulása volt Kínában. A vállalati berendezések és szolgáltatások üzletágban pedig 17,2 százalékkal 42,9 milliárd jüanra nőtt a cég forgalma. A járványvédelmi korlátozások miatt ugyanis megnövekedett a vállalatok kereslete az informatikai termékek és szolgáltatások iránt.
Eric Xu, a vállalat elnöke az eredmények kapcsán borúsan nyilatkozott, fogalmazása szerint „a Huawei a túlélésért küzd”.
a féléves beszámoló kapcsán először használt az eddig megszokottakhoz képest némileg borúsabb szavakat, így egyebek mellett kijelentette, hogy a Huawei jelenleg a túlélésért küzd, a célokat pedig egy ötéves stratégia alapján próbálják megvalósítani.
A Huawei bevételének csökkenése mellett is működése hatékonyságának növelésével javította bevételarányos jövedelmezőségét az év első hat hónapjában: 0,6 százalékponttal 9,8 százalékra éves összevetésben. Az első negyedévben azonban még 11,1 százalékos volt a bevételarányos jövedelmezőség.
A Huawei forgalmának csökkenése a lakossági üzletágban elsősorban az amerikai szankciókra vezethető vissza. Donald Trump elnök 2019-ben helyezte feketelistára a kínai technológiai konszernt, megakadályozva ezzel amerikai alkatrészek és szellemi tulajdon használatát termékeiben. Ennek következtében a Huawei az idei első fél évben 6,4 millió okostelefont értékesített Kínában, szemben a 2020 második félévi 27,4 millióval. A szám nem tartalmazza az alacsony árfekvésű Honor márka értékesítéseit. A márkát a Huawei tavaly novemberben eladta.
A Huawei júniusban kezdte meg saját Harmony operációs rendszerének kereskedelmi értékesítését termékeivel együtt. A saját operációs rendszerrel a Huawei a Google Android operációs rendszerétől függetleníti magát.
(MTI, CNBC)