A LimeBike neve Amerikában nem ismeretlen, elektromos rásegítéses és sima, pedállal hajtható közbringarendszert hoztak létre, amelyek
A Mobil Világkongresszus (MWC) margóján tartott MobileFocus Global rendezvényen jelentették be új elektromos robogójukat, a Lime-S-t. Mint a helyszínen elmondták, a teljes flotta, a robogó mellett a Lime-E elektromos és a LimeBike sima bringa egy kísérleti program keretében elstartolt Európában is: az első két helyszín Frankfurt és Zürich. Így ők lettek az első amerikai közbringás cég, amely belépett az európai piacra.
Bár éppen a téli holtidőszakban, még 2017 decemberében indult a projekt, ennek ellenére az elmúlt két hónapban több mint tízezer alkalommal használták már kétkerekűiket a két városban.
Ez egy remek indítás volt ahhoz, hogy elkezdjük a tavaszi és nyári csúcsidőszakot”
– mondta a 24.hu-nak Caen Contee, alapítótag és marketing igazgató. Egy svájci eddig átlagosan napi kétszer, egy német felhasználó napi egyszer használta a bringákat.
Jelenleg 500 bringát szórtak ki a két nagyvárosban tesztjelleggel, viszont Contee elmondta, ahhoz, hogy egy települést teljesen le tudjanak fedni, körülbelül 100 lakosra kell egy bicikli. Szemléltetésképp Budapesten ez több mint 17 ezer bringát jelentene.
Bérelj mobillal kétkerekűt
A kétkerekűket GPS-szel és vezeték nélküli hálózattal látták el, így a felhasználók és a szolgáltató is láthatja, merre vannak. Van egy biztonsági zár is a bringa hátsó kerekénél, így amíg nem oldjuk fel mobillal, addig nem lehet elmozdítani.
Az app Androidra és iPhone-ra is elérhető, ezen keresztül térképen láthatjuk, hol és milyen eszközök vannak a városban, majd ugyanezzel az appal, a QR-kód beszkennelésével tudjuk feloldani a bringát.
Teljeskörű kölcsönzőrendszert fejlesztettek hozzá:
– az összeget az appban megadott bankkártyáról vonják le automatikusan az út végén. Lehetőség van azonban bérletet is kiváltani kedvezményes áron.A Lime-E akkumulátora 150 kilométert bír egy töltéssel rásegítéses módban, míg a Lime-S robogó 60 kilométert tudunk megtenni.
Céljuk, hogy egy sima bringa-megosztó cég helyett egy intelligens, fenntartható, de megfizethető közlekedési szolgáltatóvá nőjék ki magukat, amely a jövő okosvárosait ellátja eszközökkel. Erre pedig minden esélyük megvan, hiszen február 15-én kaptak egy újabb, 70 millió dolláros befektetést terjeszkedésre és a paletta szélesítésére.
Mivel teljeskörű szolgáltatást építettek köré és nincsenek dokkolók, így elviekben a városvezetéssel sem kéne egyeztetniük, ha új helyen akarnák bevezetni, Caen Contee azonban hangsúlyozta, ezen a térképen lehet szavazni.)
(Hogy hol legyenek legközelebb, arrólVélhetően amiatt is helyeznek nagyobb hangsúlyt az együttműködésre, mivel Amerikában néhány városban már gondot okozott, hogy a dokkolók hiányában az emberek mindenfelé ott hagyták a bringákat: járda közepén, behajtókon, magánterületen. Ezért több helyen is moratóriumot vezettek be az újabb bringák telepítésére, amíg kitalálják a megfelelő szabályozást.