Tech
Women using a smartphone in the display and technology advances in stores. Take your screen to put on advertising.

A fiatalok a fél napjukat valamilyen kütyüvel töltik

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2018. 02. 01. 11:36

Az Y generáció, más néven a millenniumi nemzedék tagjai akár napi tizenegy órát is képesek a különféle digitális eszközökön tölteni, állítja a Nielsen azon jelentése, ami az Egyesült Államokban végzett teljes körű, médiatartalom-fogyasztási szokásokat felmérő kutatáson alapszik.
Korábban a témában:

A digitális eszközök meghatározó trendjei mögött az Y generáció kiterjedt eszközhasználata húzódik, hiszen a millenniumi generáció tagjai az éber órák kimagasló számát ezen a készülékek (okostelefonok, tabletek, laptopok) használatával töltik.

A különféle tartalmak okostelefonon történő fogyasztásában kiemelkedő szerepet töltenek be a videók: ezek népszerűsége jelentősen megugrik az olyan tevékenységek során, mint az ingázás, a taxizás vagy éppen az orvosnál várakozás, és ez a fajta passzív fogyasztás jelentősen megnöveli a napi médiaidőt, egyben hozzájárul az elfoglaltság, hasznos időtöltés érzetéhez.

Ezzel szemben az idősebb nemzedékek inkább a nagyobb képernyőket, azaz a televíziót vagy a laptopot preferálják.

A felmérésből az is kiderül, hogy minél fiatalabb az adott tartalomfogyasztó, annál kisebb az általa használt készülék (tablet, okostelefon). Ugyanakkor az Y generáció tagjai számára a televízió csupán egy képernyő, amely sokkal több funkció betöltésére képes, mint a szimpla tévézés: egyaránt használható videojátékokhoz, internetezésre vagy akár zenehallgatásra is.

Young unrecognisable couple at home, watching television and texting
Forrás: ThinkStock

A Nielsen Y generációs felmérése rámutatott arra is, hogy a közösségi média sztárjai napjainkban már igazi celebritások, hitelességük, értékük a klasszikus értelemben vett filmcsillagokéval egyenlő. Ez meglehetősen nagy paradigmaváltás a korábbi generációk felfogásához képest.

A hirdetésblokkolók használata is másféle attitűdöt sejtet: telepítésüket nem a megjelenített tartalmak indokolják, hanem az, hogy a reklámok lelassítják a készülékeiket, ami csökkenti a fogyasztott tartalommal töltött idő élményét. Érdekesség, hogy nem ritka a tudatos reklámfogyasztás, amennyiben a fogyasztók azokat viccesnek vagy érdekesnek találják. Emellett ingyenes szolgáltatásért cserébe hajlandóak elfogadni a reklámokat (pl. Youtube, Spotify), ami fontos potenciál a piaci szereplők számára.

Az Y generációra kifejezetten jellemző, hogy legalább napi 30 percet tölt videók okostelefonon történő nézegetésével, tartózkodási helytől függetlenül (akár a konditeremben, vonaton vagy éppen otthon), a „video-on-the-go” a mindennapjaik része.

Amennyiben fizetős zeneszolgáltatást vesznek igénybe, jellemzően egy előfizetés mellett több egyéb platformon is jelen vannak, csak így képesek a teljes zenei palettát lefedni. Albumok helyett mindenekelőtt saját lejátszási listákat hallgatnak, és nem ritka a multitasking sem: videós tartalmak fogyasztásával párhuzamosan egyéb tevékenységet is végeznek, egyszerre akár több képernyőn is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2017. június 22.
Egy férfi ásványvizet iszik Budapesten 2017. június 22-én. Másodfokú hõségriasztást adott ki Szentes Tamás, az országos tisztifõorvosi feladatokért felelõs helyettes államtitkár június 22-én 0 órától június 26-án 24 óráig.
MTI Fotó: Mohai Balázs

Abnormálisan meleg lesz 2022-ig

Kommentek

HAMBURG, GERMANY - JULY 7:   (RUSSIA OUT)  German Chancellor Angela Merkel (R) and Russian President Vladimir Putin (L) arrive to the plenary session at the G20 Summit on July 7, 2017 in Hamburg, Germany. (Photo by Mikhail Svetlov/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.